Litt kryptering...

Tags:    delphi

Jeg vet at man kan sette inn tegn i en streng med Insert(), og slette med Delete(). Jeg ønsker en prosedyre som setter inn et tilfeldig tegn for annenhvert tegn som "hei" -> "ìhàe¼i»", og en prosedyre som sletter annenhvert tegn som "ìhàe¼i»" -> "hei".
.

Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette :)

MVH
DiZpel



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vet at man kan sette inn tegn i en streng med Insert(), og slette med Delete(). Jeg ønsker en prosedyre som setter inn et tilfeldig tegn for annenhvert tegn som "hei" -> "ìhàe¼i»", og en prosedyre som sletter annenhvert tegn som "ìhàe¼i»" -> "hei".
.

Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette :)

MVH
DiZpel

Hej,

For at indsætte tilfældige karakter i en streng kan det gøres på følgende måde:
Jeg skal dog lige sige at koden er skrevet direkte ind her så der er evt. nogle enkelte fejl.
Fold kodeboks ind/udKode 


Hvis det er kryptering du er interesseret i så kig på dette link: http://www.ohdave.com/delphi/
Han har lavet klasser til at kryptere med DES og BlowFish.
Du skal hente "BlockCiphers" og hvis du er interesseret i at kunne kryptere data som du vil ligge i registry så skal du også hente "EncryptedRegistry". Alle klasserne kan du frit benytte.

Mvh
Michael.



Hmm hvis du vil kryptere det (sådan forstår jeg det) kan du for eksempel bruge krypterings algoritmen Xor.. Her er lige et lille kode eksempel som kryptere tekst:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så kan du bruge funtionen for eksempel sammen med en string:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er samme kode lige meget om du krypterer eller dekrypterer
Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------

[Redigeret d. 29/02-04 00:24:01 af Rune Jensen (RoZ)]



Læste lige dit spørgsmål igennem igen.. Og jeg misforstod det vist lige første gang.. Tror jeg. Men du kan for at sætte et tegn ind et sted bruge Insert(string[2]) altså [2] gør så det er det andet tal/bogstav der bliver ændret. Så kan du jo finde længden af stringen og på den måde regne ud hvor mange steder der skal sættes et tal/bogstav ind.
Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Jeg må bare rette en ting:
Idx := 1 -> RemoveRandomCharacters() :)

Tusen takk :)

MVH
DiZpel



t