Der er rigtig mange muligheder for at lave GUI i C++. Det mest udbredte er vist nok Windows API'et, men det synes jeg selv er noget bøvlet at danse rundt med for nybegyndere. Derudover bliver man selvfølgelig også låst til Windows platformen.
Men der findes andre gode alternativer der er nemmere at lege med. wxWidgets og Qt er to af dem, og fælles for dem begge, er at de kan køre på stort set alle platforme. Personligt arbejder jeg selv i Qt lige nu, som er rigtig nemt at gå til.
Angående C# så skal jeg ikke kunne udtale mig om nemheden i det, da jeg ikke har arbejdet særlig meget med det. Men eftersom at jeg arbejder med mange forskellige platforme til hverdag, foretrækker jeg et sprog hvor der ikke skal laves de store ændringer i koden alt efter platform - så derfor vælger jeg C++. Ja, der er nogle få muligheder for at køre C# under Linux, men de fungerer sjældent særlig godt.
EDIT:
Angående dit spg om konvertering mellem C# og C++, så er der (så vidt jeg ved) nogle store forskelle mellem de to sprog. Men når først man har selve tankegangen og man kan det basiske syntax, så tager det ingen tid at lære et nyt sprog.
Indlæg senest redigeret d. 09.03.2008 21:25 af Bruger #10667