Justering

Tags:    html css

Mit første indlæg(ved ikke om point givning er ok)
Jeg har et lille problem med nestede div

HTML ser ud som følger(incl. css)

<div style="clear:both;width:100%;background-color:#006699">
<div style="float:left;clear:none;width:45%;padding:10px;margin:10px;background-color:#d2d2d2;" align="right">a
<div style="float:left">vi tester<br />at det<br />virkera</div>
</div>
<div style="float:left;clear:none;width:45%;padding:10px;margin:10px;background-color:#d2d2d2">vi tester 2</div>
</div>

Problemet er at jeg ønsker at det nestede div skal være centreret og at teksten i div skal være højrestillet.

er der en haj der kan hjælpe

3 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Nu fik jeg endelig den skide box smidt ind på center, efter at havde arbejdet med det i snart en time! :D
Jeg fik også lige gjort det hele lidt pænere og se på :)
Håber det virker nu.

Indlæg senest redigeret d. 15.03.2008 10:45 af Bruger #13243
Jeg synes at det er meget svært at finde ud af hvad det er du ønsker - er det tre kolonner hvor den midterste kolonne er i midten og teksten heri er højrestillet?

Jeg har lige prøvet at stille din kode lidt pænere så den er nemmere at overskue og ændret baggrundsfarven, så man kan skelne de forskellige div's fra hinanden.

Det blå div opfatter jeg som en container du bruger for at hold de tre andre divs samlede, det grønne div er for sig selv, mens det gule er indeholdt i det røde, gør det umuligt (som koden ser ud nu) at have indhold i det røde div uden at det gule automatisk bliver flyttet længere ned.

Er det også sådan du selv opfatter det?

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis det du ønsker er 3 kolonner med mulighed for at højrestille teksten i den midterste kolonne ville jeg gøre således:

Fold kodeboks ind/udKode 

(Sakset fra MaxDesign.

Hvis du skrev et link til din kode så jeg kunne se hvordan den ser ud ville jeg gerne hjælpe dig.

Jeg gider bare ik skulle kopier din kode herfra åbne notepad og gemme filen på skrivebordet og gå ind i opera og vælge filer åben og skrivebord og filen....

Hvis du laver et direkte link til din kode på nette så det lettere at hjælpe dig også har jeg ihvertfald mere lyst til det.

Anyhow.

Hvis du vil centerer noget så kan du gøre sådan her...

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du vil centerer noget men have indholdet til højre som du skrev så laver du en div til...

Fold kodeboks ind/udKode 

t