To Loops

Tags:    programmering

Hej!

Jeg har et problem med et program jeg er igang med:
jeg har mit messageloop, og det virker fint, men det jeg så skal bruge hjælp til er at hvis man sætter en variabel til 1 skal den gerne køre en kommando som man kan nå at afbryde ved at sætte variablen til 0.
Der er en sleep på kommandoen.

Problemet er at hvis jeg sætter min kommando ind i en while så virker messageloopet ikke

Det lyder som om din "kommando" skal køres i sin egen tråd (thread).

Hmm. ja, men hvordan kan jeg så lave f.eks. en funktion der stopper den inden den når at udføre kommandoen. (Der er sleep på)

Ahh... jeg har fundet ud af at jeg skal tjekke for beskeder samtidig, og derfor virker sleep ikke... hvad skal jeg så bruge?

Du skal lave to tråde med hver sin message loop, start her:
http://damb.dk/threads.php

Hvis ikke du kan få det til at virke, så fortæl lidt mere om hvad det er du vil lave.

Jeg kan ikke få det til at virke fordi: Jeg bruger ikke i dette eksempel C++... :(

Derfor: Har du nogen idé om en måde hvorpå jeg kan vente i så og så lang tid med at udføre en kommando, men stadigvæk kunne modtage beskeder (man kan altså ikke bruge Sleep())

Du kan starte en timer, og udføre din funktion når den løber ud. Du starter en timer med SetTimer og modtager en WM_TIMER når den løber ud.

t