Hjemmeside i et program?

Tags:    c++

Hejsa,
Ville gerne vide hvilken kode man skal skrive i C++ for at kunne få en hjemmeside ind et program, altså nærmest et genvej til en hjemmeside i et program.

Nogle kloge folk der ved hvilken kode der skal skrives for at få www.udvikleren.dk F.eks. ind i et program?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Jakob,

Hvordan mener du?
Men selv det at hente HTML teksten fra internetstedet er ikke ligetil, uden at benytte specielle biblioteker.

Med venlig hilsen
Ieet

Hejsa,
Ville gerne vide hvilken kode man skal skrive i C++ for at kunne få en hjemmeside ind et program, altså nærmest et genvej til en hjemmeside i et program.

Nogle kloge folk der ved hvilken kode der skal skrives for at få www.udvikleren.dk F.eks. ind i et program?

Den simpleste måde, som er meget meget simpelt, er at du launcher fx Internet Explorer med den respektive url som parameter.

WinExec("iexplore www.dr.dk", ...);

eller

system("iexplore www.dr.dk");

WinExec
The WinExec function runs the specified application.

This function is provided for compatibility with 16-bit Windows. Win32-based applications should use the CreateProcess function.

UINT WinExec(
LPCSTR lpCmdLine, // address of command line
UINT uCmdShow // window style for new application
);

Indlæg senest redigeret d. 18.03.2008 13:13 af Bruger #10448
Altså F.eks. kan man downloade et program til spillet "runescape" og når man åbner programmet er det selve runescape.com der er inde i programmet. Altså nærmest iframe hjemmesider ;)

Altså et program til at vise hjemmesider?
I så fald, kik på "Web Browser Control": http://damb.dk/inet.php

Hvad skal jeg med det når det er downloadet?

Du skal oversætte det ;-)

Der er projektfiler til flere compilere, webctrl.dsw til Microsoft Visual C++, webctrl.bpr til Borland Builder, WebCtrl.dev til Dev-Cpp og makefile.gcc hvis du kører gcc/g++ på kommandolinien.

Hvilken compiler bruger du?

Hvad skal jeg med det når det er downloadet?

Mon ikke du skulle begynde med noget simplere ?

Jeg vil nok give Robert ret, det er ikke simpelt.

t