Dagen i går.

Tags:    php

<< < 12 > >>
Dette burde ikke være svært at gøre, men jeg kan ikke regne ud hvordan det kan gøres på den lette måde.

Hvad jeg har brug for er 4 variabler:
dag: dd
måned: mm
år1: yy
år2: yyyy

Problemet er er disse variabler skal være sat således at de står til dagen i går.
Man kan jo ikke bare sige date('d')-1 eller det kan man godt, men hvis date('d') == 1 får det invirkning på måneden og ydermere skal skal dagen så sættes til enten 28, 29, 30, eller 31 afhængig af hvilken måned der er tale om og om det er skud år. I sidste instans kan det også få invirkning på året.

Jeg kunne godt løse dette problem med et par hundrede liniers php kode, men jeg gider ikke, og der må også være en lettere løsning, så jeg sætter 200 up på spil i håbet om at der er en der gider at gøre det for mig.

På forhånd tak.

12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Christoffer, time() generer klokken lige nu i det som hedder UNIX timestamp (www.unixtimestamp.com).

Hvorfor påstår du at:

date("d-m-y-Y",time()-86400)
er en længere kode end:
date('Y-m-d', strtotime('-1 day'))

Så vidt jeg kan se, så er der både flere tegn i din kode og flere variabler som skal sættes, men de gør det samme.

Christoffer, time() generer klokken lige nu i det som hedder UNIX timestamp (www.unixtimestamp.com).

Hvorfor påstår du at:

date("d-m-y-Y",time()-86400)
er en længere kode end:
date('Y-m-d', strtotime('-1 day'))

Så vidt jeg kan se, så er der både flere tegn i din kode og flere variabler som skal sættes, men de gør det samme.

Bortset fra Thomas, at du kalder en funktion, som bare gør det jeg gør, med et simpelt minus tegn. Når jeg siger mindre kode så tænker jeg forbrug af resurser og ikke kun nødvendigvist antal tegn.

<< < 12 > >>
t