Photoshop webdesign

Tags:    grafik webdesign

Hej derude.

Jeg har været så uheldig at blive ret så forkølet her til weekenden. Så ikke nogen dårlige scoretricks og vodkadrikring til mig denne uge, men der er nok også for det bedste. Anyways så tænkte jeg at jeg jo så kunne bruge al den tid i sengen på at øve mig lidt i Photoshop webdesign. Jeg kender lidt til photoshop, og jeg kan også godt finde ud af hvordan man laver hjemmesidedesign med slices og den slags. Men jeg kunne godt tænke mig at finde nogle godt toturials med måske nogle flotte effekter og trics til mine designs, eller finde lidt inspiration til at lave flotte hjemmesider.

Er der nogen derude der kan anbefale nogle gode Photoshop webdesign toturials som jeg kan bruge. Det ville også være fedt hvis i gad linke til nogle flotte hjemmesider i kender. Det er altid god inspiration til en blokeret designerhjerne.

På forhånd tak for hjælpen.
Oliver.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Oliver,

Global center virker ikke i IE, og jeg kan ikke læse skriften med nuværende farveskema, ellers rigtigt nice.

Med venlig hilsen
Ieet

Det er meget flot. Teksten skal have mere kontrast så den bliver mere læsbar, dog.

Jeg kan iøvrigt informere om at jeg er igang med en artikel til udvikleren.dk om webdesign i Gimp. Der kommer nok til at gå lidt tid før den er skrevet og kommet igennem godkendelsesproceduren.

Nu spørger du jo efter inspirerende sider - og så synes jeg da at du skal kigge i en gammel tråd jeg oprettede, hvor der er blevet smidt en masse inspirerende links: http://udvikleren.dk/Thread.aspx?f=11&t=23425.

Mht. tutorials der specielt går på hele webdesigns, så synes jeg at denne tutorial har et flot resultat: 9tutorials.com

Nej ikke rigitig, bare google photoshop tutorials så finder du en hulens masse:
Kan dog give dig et andet rigtig godt tip hvis du bruger Adobe photoshop og dreamweaver (CS3 måske også lavere): Lav de ting der nu skal laves i photoshop og så makere du det og så ctrl + shift + c (copy merged) herefter går du ind i dreamweaver og ctrl + v. Hvis du gør det og skal lave om på dit hjemmeside design, du evt. skal fjerne en ting eller sådan kan du så lave ændringer på to sek. Har selv lige lavet en hjemmeside med denne metode. Det var dog kun min anden rigtige hjemmeside, men dem i min klasse sagde da waaaw da de så den. ;-) (Det spare dig SÅ meget tid :-))

Indlæg senest redigeret d. 31.05.2008 17:28 af Bruger #13839
Prøv at kigger på www.good-tutorials.com der er masser af artikler at arbejde med. Jeg er selv ved at øve mig og indtil videre er det her selv hvad jeg er nået til indtil videre, så det er bare finde nogle artikler at få inspiration fra og så bruge deres teknikker.

Jeg synes ikke selv mit er så prangende, men det er i den rigtige retning ;) http://askjaer.110mb.com/new/TotalSolutions.gif

Tak du.

Flot side jeg kan godt lide dine "Fade to White" effekter på billederne.

Jeg er selv kommet frem til at den bedste måde at blive bedere til at få idéer til designs er ved at kigge på andres designs og så finde de små tricks som de bruger og så selv bruge dem i ens eget design.

Jeg har lige lavet den her: http://sund-student.dk/Blomst2/Blomst.html

Hvordan ser den ud i IE? (Jeg har mac, så jeg kan ikke se den i IE)
Virker "Global Center" (Er den på midten af siden både vertikalt og horisontalt?)

Er der andre der kender nogle gode sider?

Uh lyder godt! Jeg er nemlig mest vand til at bruge gimp XD
Er først lige begyndt på Photoshop.

t