Direct3D 9 Problemer!

Tags:    c++

Hej alle (der statid er vågne... :P)

Jeg er gået i gang med noget Direct. Nærmere betegnet som Direct3D. Men ingen af det ting jeg laver virker, da den kommer med fejl om at jeg ikke har version 9. Det er noget "vrøvl" da man SKAL have directx 9 for at spille Battlefield 2142 og det kan jeg....

Er der nogen der har en ide om præcis:
Hvor jeg skal downloade henne,
Hvilken compiler skal jeg bruge, ligenu bruger jeg bare den indbyggede Min-GW som følger med CodeBlocks IDE.

Har enda prøvet at downloade hele SDK'et fra august, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal linke til det...

Håber nogen kan hjælpe!

Hej Jakob,

Du mangler sikkert at linke nogle DLL'er i DirectX biblioteker, men det er svært at vide uden at se felene du får ...

Prøv at tage et af Tutorial projekterne under:
(der hvor du installerede)\\Microsoft DirectX SDK (August 2007)\\Samples\\C++\\Direct3D\\Tutorials

Benyt en af disse samples som udgangspunkt, kopier til din ønskede placering, compile og check at samplen virker. Virker den ikke så kom med fejlmeddelelsen her.

Med venlig hilsen
Ieet

Brugten følgenede kode fra Tut01_createDevice:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så giver den fejlen: strsafe.h No such file or directory

Så fjerner jeg den include og nu giver den fejlene:

undefined reference to `_Direct3DCreate9@4'
undefined reference to `_WinMain@16'

Og btw: Der er jo mange der sætter et 'L' foran strenge i windows programmer, det kan min compiler heller ikke, selv om det nu ikke er det store problem... :)

Du har sikret dig at du har en fil kaldet strsafe.h og at den er i include path?

Og husk at sætte din compiler til at linke til d3d9.lib filen og til kataloget libfilen er i.

ud over det blev jeg nød til at rette koden da den kom med convertions fejl, dette kunne godt bare være mig :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Yes sir!!

Jeg fandt frem til at jeg som du sagde havde glemt at linke til .lib filerne!

(er der dog en smartere måde en at tilføje ALLE stierne, f.eks. kun tilføje mappen de ligger i?

Under Linker Settings er der to inputs.
Link libraries og Other linker options

Jeg er blevet nød til at finde ALLE stierne frem og putte dem i Link libraries.

t