@Martin
Jeg må sige at jeg finder det svært at tro at du overhovedet har nogen erfaring med open office.
Fordi at man er utilfreds med produktet, har dårlige erfaringer med det og vælger noget andet så er det fordi at man ikke har erfaring med det?
Jeg kan for densags skyld oplyse dig om at jeg har brugt Star Office/Open Office på Linux inden at skiftede til Windows og Ms Office. Som jeg også skrev tidligere, så er det nu en DEL år siden at gik væk fra Open Office.
En af de ting som er meget interresant nu om dage er at hvis man ikke er Pro alt hvad der er Open Source så er det forkert. Fordi det er Open Source gør altså ikke at det endelige produkt er godt. Sun eller ej.
Der er masser af godt Open Source software, jeg er bare ikke enig i at Open Office er et af disse gode produkter. I dag er det i øvrigt fuldstændig ligegyldigt hvilken Office Suite man bruger, eftersom der findes så man plugins, convertere, osv. som giver interoperabilitet.
Det har ikke noget at gøre med at pege finger, men hvorfor i alverden skulle man fremhæve noget i en positiv retning hvis man ikke personligt meer at tingene er værd at fremhæve positivt.
Felix, omkring Vista. Godt så! :-)
hvis du gerne vil støtte op om et alternativ til Windows, som ligger i samme arkitektur:
http://www.reactos.com :-) Du skulle ta' og prøve det hvis du har en pc som du ikke rigtig bruger til noget.
Reactos er Open Source og kan bruges meget meget vidt.
Til Per:
Jeg kan kun sige at jeg er godt klar over de ting du fremhæver. Jeg kan også bare sige at jeg ikke er enig i fremhævelsen af Open Office. Som sagt, personlige erfaringer.
Det næste, omkring at IBM har programmører til fuld tid at arbejde med Open Office, vil jeg sige at det er nyt for mig, og at hvis det er tilfældet så bliver det interresant at følge og se hvor meget mere skub der kommer i Open Office. Open Officer er jo det gamle Star Office og daværende propritary software. Det ændre dog ikke min dårlige erfaring, og jeg vil da også sige til jer det bruger Open Office at hvis det virker så brug løs. :-)
Omkring hvorfor Tønder vælger at skifte:
Set ud fra et økonomisk spørgsmål kan jeg kan godt fortå at man vælger at skifte, det er så noget helt andet end hvad man vælger at skifte til.
Det hænger i meget høj grad sammen med at kommunerne er så præsset økonomisk at man vælger at spare penge der hvor man kan. Jeg tror vi alle sammen kan være enige om at alt til trods, så er Microsoft ikke ligefrem en billig software løsning, og eftersom kommunerne er så presset økonomisk som de er, så er IT et område man vil ned prioritere kraftigt, ligesom med alt anden form for administration.
Jeg tror også at man vil se meget mere af dette skifte over de næste år, da det kan være med til at give specielt de små kommuner, lidt mere luft i økonomien.
I Furesø kommune, hvor jeg bor, har man f.eks ikke haft nogen IT administration siden Februar 2007 - sparet væk. Istedet for har man brugt CSC til at servicere.
Indlæg senest redigeret d. 04.03.2008 13:05 af Bruger #11375