Besked til arto fra hjemmeside

Tags:    php

Hejsa!
Jeg ejer www.showyourlove.dk, jeg synes det kunne være utrolig fedt med at funktion, så man kan sende et link (med et hjerte) fra hjemmesiden, direkte til en gæstebog på arto!
Nogle der kan finde ud af det? Og er det overhovedet muligt? :)

10 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Mads,

Lav lige en arto profil til mig, og post link og login info. Så vil jeg da gerne se om jeg kan ...

Uber nice ide til sitet! I like it!

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 02.03.2008 11:27 af Bruger #12836
Hm det bliver nok lidt svært. Artomania (arto) bruger ikke nogle synlige data. Som fx at bruge GET til at navigere rundt i siden. Når man er derinde er det eneste man ser i sin URL http://www.arto.dk

Jeg tror de bruger sessions til at navigere sundt på siden, og så POST eller enda en krypteret POST til at sende data fra form´s til foreksempel en brugers gæstebog.

Artomania er et stort firma ergo de har stor sikkerhed. Dit bedste bud ville nok være at bruge koden:

Fold kodeboks ind/udKode 

Den laver et link til brugerenes profil. Men hvordan du skal kunne overføre data til formen hvor man kan skrive i deres gæstebog (Den ligger i bunden af profilens forside) ved jeg ikke. Jeg leger lige lidt med det og ser om jeg kan finde på noget.

Held og lykke med sitet.

Indlæg senest redigeret d. 02.03.2008 11:45 af Bruger #13254
Arto er opbygget i frames ;)

- og jeg skulle mene at det er muligt - hvis blot personen der sender er logget ind på arto med "husk" funktionen ;)

Kunne man ikke lave noget <form> som linker til arto?

Det er ikke til at se hoved og hale i artos kode så lidt svært at sige :S

jeg har haft et script som kunne.
dete r faktisk utrogeligt nemt at lave. da alt på arto kan skrives i adresse linjen.

det vrikede kun på arto profiler.. desværer .

Hm det bliver nok lidt svært. Artomania (arto) bruger ikke nogle synlige data. Som fx at bruge GET til at navigere rundt i siden. Når man er derinde er det eneste man ser i sin URL http://www.arto.dk

Jeg tror de bruger sessions til at navigere sundt på siden, og så POST eller enda en krypteret POST til at sende data fra form´s til foreksempel en brugers gæstebog.

Artomania er et stort firma ergo de har stor sikkerhed. Dit bedste bud ville nok være at bruge koden:

Den laver et link til brugerenes profil. Men hvordan du skal kunne overføre data til formen hvor man kan skrive i deres gæstebog (Den ligger i bunden af profilens forside) ved jeg ikke. Jeg leger lige lidt med det og ser om jeg kan finde på noget.

Held og lykke med sitet.

Kender ikke arto, men jeg kan ikke helt se hvad søren de skal med sådan en sikkerhed - og så på en normal http (hvor kryptering af POST ville være totalt sort) :)

Måske hænger det sammen med at deres side ligger i en anden frame :)

Indlæg senest redigeret d. 02.03.2008 12:41 af Bruger #4683
Arto er en slags dansk vertion af MySpace. Med mange mange tusinde brugere. Jeg tror ikke de ville lade folk udefra have muligheden for at sende automatiske beskeder i folks gæstebøger. Fordi folk kunne misbruge det.

Ligsom den gang man kunne sende beskeder til mobiltellefoner via email. Nogle hackere lavede et PHP-script der sendte 10000 smsbeskeder til et bestemt tellefonnummer og lagde det ud på nettet. Teleselskaberne var nød til at lukke for mulighedden for at gøre det.

dvs. der er nogle der godt kan hjælpe mig med det?

Vil gerne, men jeg har alt for travlt for tiden - desværre

Kan du så ikke kontakte mig på msn eller bare over mail - Mini_Mads7@msn.com - når du får tid?

t