2 spørgsmål

Tags:    html css

Hej udviklere:B

Leder efter en god wysiwyg editor der skal vise resultatet af min kode med det samme. Jeg skal ikke bruge den til at flytte gradiske elementer, da jeg helst vi skrive koden selv, men bare til at se hvordan siden ser ud, uden at uploade det til en server. Det skal understøtte php. Kan nogen anbefales?

Hvor meget serverplads kræver browserspil som travian og vman ca?

brug wamp server. der gemmer du bare dine filer trykker på en knap og vupti så kan du se det på din computer..

et browserspil kan fylde fra 10mb til flere GB :) kommer jo helt klart an på hvad du har i tankerne men siger du travian.. svært at sige du kan jo ikke gætte på hvor meget kode de har og hvor meget billederne fylder osv..

men sådan en omgang 50-100 skulle vidst være okay til et stort browserspil..

Har du da i tanke om at lave et browserspil ?

Er så småt igang

Hvis du bruger Firefox, kan du bruge Firebug til at ændre CSS direkte på en side. Den kan bare ikke gemme, så man er nødt til at kopiere indholdet over i ens tekst-editor, når man er færdig.

k:
Er mest interesseret i hvor meget databasen ca. fylder.

Jesper:
wamp er perfekt til det jeg skal bruge det til, men ska nok li kigge på firebug

Øhm.. det må du spørge dem om :)

Forresten, når du skriver 50-100 mener du så mb eller gb, syntes mb lyder lidt usandsynlig men bare for at være sikker

Jeg skrev ind til Travians admins og de siger at hver spilverden/server er på cirka 3 gb, hvilket jeg heldigvis ikk syns er så meget.

3gb hold da op.. hmm ikke så meget ?

det er lidt over 3000 mb tænkt på hvor meget hvis du er alene du selv skal skrive og lave hvis du skal lave sådan et stort spil :)

Nu er databasen jo ogs medregnet her, så 5000-15000 brugere skal jo ha noget plads og der skal gemmes meget data til et browserspil:D

ah ja okay brugerne havde jeg ikke selv lige medregnet

t