Font Problem.

Tags:    html css

Hey!
Bruger en lidt speciel font på min hjemmeside nemlig Calibri.
( ved den virker uprofessionel - men dog passer utrolig godt med designet )

- men jo ikke alle der har den liggende i deres windows mappe hvor fonten jo hentes lokalt.

går udfra jeg skal smide den på min server og så linke til den i noget css. Hvordan gør jeg det (: ?

- Daniel Lange.

tror jeg ikke du kan

Det er desværre ikke muligt, endvidere ville det skabe inkompatibilitet med Linux, Unix og Mac brugere ;)

Du kan dog, vælge i dit stylesheet at angive flere fonte.
så vælger browseren selv hvilken font der skal bruges, ud fra hvilke fonte der er tilgængelige på computeren.

Hej langeda9,

Hvis det at benytte den fornt er meget vigtigt for dig, på udvalgte steder, så benyt den på et demo site. Lav screenshots, og benyt billeder de steder hvor det SKAL være den font, som tingene står med.

Med venlig hilsen
Ieet

Vanvittigt foreslag så vil da lige komme med et mere vanvittigt, du tager et billed af hvert bogstav i din font, så laver du et javascript der loader alle billederne gennemkører alt teksten på din side og udskifter hvert bogstav med et billed:

eneste problemer er:
-du skal have en billed gruppe for hver farvesætning af fonten, muligvis også for hver størrelse sætning.
-det vil være relativt besværligt for din bruger at kopier din tekst, han skulle ind i sourcen for at gøre det.

Haha virkelige vanvittige gode forslag.
Men ellers tak, tror bare jeg dropper fonten : )

t