Php og Flash?

Tags:    php

Hej

Jeg er erfaren Php udvikler og kender lidt, rent grafisk set, til Flash, men jeg har ingen erfaring med ActionScript. Nu kunne jeg godt tænke mig, at begynde at lære lidt om hjemmesider i Flash, og jeg håber at jeg også kan bruge min Php erfaring til det.

Mit spørgsmål er, om jeg kan bruge Flash og Php sammen og hvordan? Foreksempel hvis jeg vil lave en CMS styret Flash-hjemmeside. Så jeg kunne få adgang til min MySql database i flash og så hente tekst derfra ind i Flash siden. Er det muligt?

På forhånd tak for hjælpen.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er rimelig svært. Der du kan dog få snørret en smugle php ind. Hvis du vil hente data fra databasen kan du jo lave et php-dokument og så lade flash loade teksten fra den side. Her er der også en artikel om backendsystem i flash:
http://flashforum.dk/tutorials/simpelt-backendsystem-i-php-og-mysql-del-1

Indlæg senest redigeret d. 01.03.2008 14:21 af Bruger #5097
Jep det virkede. Tak begge to.

Har lige et spørgsmål til sidste linje i koden

XMLdok.load("PhpDokument.php"); // Vi loader PHP dokumentet

Kan jeg få det til at hente til et dokument med en GET bagpå. Altså hvis brugeren går ind på siden "FlashFil.htm?navn=oliver" kan jeg så få den til at hente filen "PhpDokument.php?navn=oliver"

Så jeg foreksempel bruge data fra en udfyldt form i mit php dokument, eller linke til et dokument som så henter forskellig data, alt efter hvad endelsen er?

vil jeg da tro, men du kan jo bare prøve

Jamen hvordan gør jeg det? Jeg er jo ikke så kvik til actionscript (Endnu).

t