Regedit

Tags:    delphi

Hej.
Har læst den artikel om hvordan fu får noget til at gemme sig regedit (Vis du skriver regedit i kør).
Over dejlig artikel. Bruger det heletiden. Men nu tænker jeg på. Om jeg kan få ændringerne jeg selv har fået lavet til at komme hen på alle andre pc'er der bruger programmet. Så Mine gemte ting fra programmet, der blev gemt i regedit også kommer med.
Vis man trykke øverst i menuen på fanen: registreringsdatabase og så eksporter registreringsfil. Gemmer jeg det. Og her kan det hentes på en anden pc. Men når man trykker på den gemte fil kommer der først en besked.

Kan jeg fjerne den. Så det sker automatisk.

Eller har i en bedre ide?

tak.

Vis i ikke fårstår mig. Må i overleve. Så er det heller ikke vigtiger...



Du kan ikke fjerne denne besked, den eneste mulighed er at lave en funktion i dit program der skriver værdierne ned i regidtreringsdatabasen når programmet startes op. Normalt bruges dette til at håndtere licenser og meget andet med, så det kan være at du vil skrive nogle default værdier ned i registreringsdatabasen og så når engang dit endelige program er færdigt vil have at folk skal købe licenser af dig til dit program, så sender du dem bare en .reg fil som de så dobbeltklikker på, og vupti så har de en ny licens til systemet. MEn du skal altså selv skrive en funktion der i første omgang skriver alle værdier ned i registreringsdatabasen

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Jeps.
Men kan du få mit program til at hente fra en .reg fil automatiske uden at der komme den besked frem?



t