Delphi og Access ...

Tags:    delphi

Jeg er godt og grundig grøn hvad angår MS Access databaser, men jeg har fået til opgave at lave en slags debatforum i delphi, som bruger en fælles .mdb ...

Det ville derfor være MEGET belejligt hvis nogen kan hjælpe, eller ved hvor jeg kan finde hjælp vedr. emnet ...


På forhånd tak !



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er godt og grundig grøn hvad angår MS Access databaser, men jeg har fået til opgave at lave en slags debatforum i delphi, som bruger en fælles .mdb ...

Det ville derfor være MEGET belejligt hvis nogen kan hjælpe, eller ved hvor jeg kan finde hjælp vedr. emnet ...


Hvilken version af Delphi bruger du?

Grunden til at jeg spørger, er at fra og med Delphi 6 Professional (muligvis også Delphi 5) medfølger der en del ADO komponenter. De er rimelig nemme at bruge og kræver ikke en hel masse ekstra software.

Med hensyn til databasen, så følger Access nogenlunde SQL 92 standarden. Men evt. spørgsmål til opbygning af databasen bør nok placeres i Databaser/SQL gruppen.

Ellers er http://delphi.about.com et ganske godt sted at starte.

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Jeg er godt og grundig grøn hvad angår MS Access databaser, men jeg har fået til opgave at lave en slags debatforum i delphi, som bruger en fælles .mdb ...

Det ville derfor være MEGET belejligt hvis nogen kan hjælpe, eller ved hvor jeg kan finde hjælp vedr. emnet ...


Hvilken version af Delphi bruger du?

Grunden til at jeg spørger, er at fra og med Delphi 6 Professional (muligvis også Delphi 5) medfølger der en del ADO komponenter. De er rimelig nemme at bruge og kræver ikke en hel masse ekstra software.

Med hensyn til databasen, så følger Access nogenlunde SQL 92 standarden. Men evt. spørgsmål til opbygning af databasen bør nok placeres i Databaser/SQL gruppen.

Ellers er http://delphi.about.com et ganske godt sted at starte.

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk


Ja, kender godt til SQL standarder. Har også besøgt delphi.about.com - den fandt en masse artikler, men ikke lige noget efter mit hoved... Mit størtste problem er nok, at jeg ikke er god til at læse manualer, og derefter bruge det, jeg skal se det i brug og derefter selv lege med det ...

Så hvis nogen kunne komme med et eksempel eller to, vil det blive modtaget med kyshånd!

på forhånd tak..



Så hvis nogen kunne komme med et eksempel eller to, vil det blive modtaget med kyshånd!


Så vil jeg lige gentage mit spørgsmål til dig: Hvilken version af Delphi bruger du?
--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



t