fejl, udskriver ikke noget i min tabeller :S

Tags:    php

Hvorfor udskriver den her ikke noget :S

Fold kodeboks ind/udKode 

Hey,

Er du sikker på at dine rækker er stavet rigtigt, at rækken navn ikke hedder 'Navn' med stort istedet, da jeg er ret sikker på at MySQl felterne er case sensitive, og det samme med e-mail og ip.

jah, har jeg tjekket alt er med småt i databasen,

gammel server?

Har haft oplevet et problem, hvor serveren ikke understøttede at der blev brugt tabel-felt-navne... Prøv i stedet at bruge $vis[0], bare for at se om det giver noget

Som Jimmi Westerberg så ganske korrekt har skrevet, så kan gamle MySQL-Servere - og der er stadigvæk mange af dem der ude - godt give lidt problemer når man arbejder med Recordsets(e.g. mysql-fetch_array() henter et recordset).

Når du bruger mysql_fetch_array(), henter du et numerisk listet array($vis[0],$vis[1],$vis[2]).

Hvis du vil hente et associativt recordset, kan du prøve med mysql_fetch_assoc()($vis['navn'],$vis['email'],$vis['ip']).

Forskellen er den måde som mysql_fetch_*(array || assoc) arbejder på, og hvordan tingene listes. Grunden til dette er at et SQL RecordSet godt kan bruges i f.eks for(typisk som numerisk array) og foreach(typisk som associativt array) -lykker. :-)

I øvrigt foreskriver SQL standarden at man bruger Associative arrays når man snakker om RecordSet's

Indlæg senest redigeret d. 26.02.2008 09:04 af Bruger #11375
Hey,

Lige en lille rettelse til Martin; når man bruger mysql_fetch_array henter den rigigt nok ($vis[0],$vis[1],$vis[2]) men den henter også ($vis['navn'],$vis['email'],$vis['ip']), det vil sige at man kan bruge både $vis['navn'] og $vis[0] for at få navne rækken frem. Det er derimod mysql_fetch_row man skal bruge hvis man kun skal have talværdierne hentet.

tohkkh, har ikke lige en anden løsning, end at du skal tjekke at der er noget i databasen og at alle navne og tilslutningsoplysninger til databasen er skrevet rigtigt.

du kan jo starte med at ligge en or die(mysql_error()) på din query, og hvis den ikke fejler så kan du jo begynde at var_dump forskellige steder i koden.

Hey,

Lige en lille rettelse til Martin; når man bruger mysql_fetch_array henter den rigigt nok ($vis[0],$vis[1],$vis[2]) men den henter også ($vis['navn'],$vis['email'],$vis['ip']), det vil sige at man kan bruge både $vis['navn'] og $vis[0] for at få navne rækken frem. Det er derimod mysql_fetch_row man skal bruge hvis man kun skal have talværdierne hentet.

Yderst interesandt, var faktisk ikke klar over at mysql_fetch_array hentede begge dele- altså både numerisk og associativ -array.

Af hensyn til preformance vil jeg dog rejse spørgsmålstegn hved iden i at man henter både numerisk og associativ -array ud i et og samme recordset. ;-)

Tak for det Jonah :-)

Indlæg senest redigeret d. 27.02.2008 00:45 af Bruger #11375
t