Link start problem...

Tags:    html css

Hejsa

Jeg leger lidt med en site, hvor jeg bruger <td> og <tr> samt <iframe> til opbygningen.

Mit problem er at jeg ikke kan få mine links fra menu-tabellen til at åbnes i en anden tabel på samme side?

Håber I kan trylle lidt og hjælpe en "dum" newbie :-)
Fold kodeboks ind/udKode 

hvis du vil have dine links til at åbne i iframe skal du skrive target="iframenavn" i linksne. Hvis du virkelig mener åbne dem i en tabel på samme side skal du enten lave siden så den includer en link side når den bliver parset af serveren og så sætte links til at sende en query streng til serveren, eller du skal ud i java script ajax.

det første anbefales det ikke at bruge da search engines ikke kan/kunne lide iframes, det sidste er en smule avanceret.

Hejsa

Jeg har prøvet med target ="indhold" i links-taget men det virker ikke....... det andet forslag er vist lidt indviklet for en newbie :-)

prøv at skriv en src="about:blank" i iframe tagget.

har ikke lavet noget med iframes i flere år, hvis det ikke hjælper kan du jo lige post din rettede kode igen :).

Hejsa

Det virker desværre ikke.... jeg sender koden.

Tak, fordi du kigger på det :-)
Fold kodeboks ind/udKode 

det er "selected works" som jeg vil have åbnet i "indhold"..... eller om bedre i "Sub menu"....

ved ikke hvilken browser du bruger men den kode virker loader filen ind i iframen, du har godt nok sat src="about:blank" på a tagget og ikke iframe tagget som jeg sagde, men gjorde ingen forskel.
Hvis iframe viser file not found er det ikke fordi der er fejl i det jeg sagde men derimod fordi dine stier er forkerte.

Hvis du vil have loadet indholdet af fine ind if submenu skal du enten ud i javascript/Ajax/PHP eller du kan lave et system der sender et query string til serveren og generer en ny side ud fra det som så bliver loadet.

t