FTP upload

Tags:    c++

Hej,

Jeg har fået den lille skøre idé om at lave et program som bliver kørt på startup. Det programmet i princippet gør at hente en eksisterende txt-fil fra en FTP, en simpel log fil. Programmet skal så læse log-filen og tilføje det nuværende 'log in'-tidspunkt og den nuværende ip til log filen... også uploade filen igen.

Jeg er begyndt på det grundlægende, men det er mest mht. ftp upload, som det nuværende problem. Jeg har fundet mange libraries og source codes til Visual C, men... har bare ikke kunne finde noget til simpel og normal C++. Eller jo, fandt denne tutorial (http://www.cpp-home.com/tutorial.php?256_1), dog hjælper den ikke meget - da det har været umuligt for mig at finde det library han bruger.

Hvis nogle kunne hjælpe med en simpel kode til at uploade og hente en fil, ville det være perfekt, og inkludere links til de libraries i bruger - ville det være helt kanon.

Jeg siger mange tak.

Indlæg senest redigeret d. 25.02.2008 10:32 af Bruger #13362
3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du behøver ikke at lave et program til at hente og uploade filer til din ftp, det kan gøres meget simpelt ved hjælp af en batch fil.

ftp -s:<config file> (fortæller blot programmet at der skal udføres nogle handlinger automatisk og i hvilken fil disse er beskrever)

config file:
open ftp.dinserver.net
username
password
<actions>
close
bye

Med dette kan du gøre det meste af hvad du gerne vil, så skal du bare sørge for skrive et program der ændrer filen således at din batch fil kommer til at se således ud:

ftp -s:<download.cfg>
update.exe
ftp -s:<upload.cfg>

Indlæg senest redigeret d. 25.02.2008 11:00 af Bruger #4414
Hvilken platform er det til?

dos.

t