Fra en txt-fil til ms sql database

Tags:    databaser

Jeg skal til at arbejde på at skabe en dynamisk overførsel af data fra en txt-fil til en ms sql database. Er der nogle der har en ide til hvordan det lettes løses? txt-filen er data som automatisk bliver genereret af en produktionsmaskine og jeg vil gerne have dem lagret i en db så de er lettere at visualisere.

Håber på lidt hjælp.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du bruger MS SQL Server 2005 skal du bruge SQL Server Integration Services (SSIS) - her er en lille introduktion/tutorial: SQL Server - A Practical Introduction to SSIS.

Hvis du bruger MS SQL Server 2000 skal du bruge Data Transformation Services (DTS).

Skal det køre automatiseret ville en lille windows applikation nok være at foretrække..

Har du nogen programmerings egenskaber ? - Eller leder du efter en drag n drop solution?

/JJ

Skal det køre automatiseret ville en lille windows applikation nok være at foretrække..

Har du nogen programmerings egenskaber ? - Eller leder du efter en drag n drop solution?

/JJ

Planen var at det skulle køre automatisk. Jeg har kun lidt erfaring med php programmering, men er villig til at give det et forsøg. Har du en ide til hvordan jeg kommer igang og evt. et sted hvor jeg kan finde en tutorial? Hvis det går helt skævt kan det jo være at du kan hjælpe lidt til mod et lille honorar.

t