Kryds og Bolle Spil

Tags:    c++

Hej,
Jeg prøver at udvikle kryds og bolle spillet vha C++, men jeg sidder fast, da compileren brokker sig over if-statement.
Nogle forslag til hvad jeg kunne gøre? I kode tak ;)

Fold kodeboks ind/udKode 

Hej Henning,

Ingen problemer med at fikse den fejl, su skal bare benytte ' til at markere chars, ikke den ’.

Fold kodeboks ind/udKode 

Forresten skal de der IF sætninger være inde i FOR løkken, ellers vil programmet bryde sammen da i variablen ellers ikke har nogen værdi.

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 22.02.2008 17:07 af Bruger #12836
jeg har lige et råd, nu du er så godt igang med brætspillende, så vil du sikkert lære en del af at undersøge hvad "bitboards" er for noget.
Ikke en kritik af hvad du har lavet, det er bare den perfekte anledning til at lære noget nyt ;)

du har vist fejl i dine {} også, din for løkker gør ingen ting, og du har et par {} efter return som muligvis nok er lovlige men ligegyldige

1000 tak for svar alle sammen! :D

Til -> Ieet:

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad du mener med at IF statements skal være inde i FOR løkken??

Også de der tuborgklammer { } driller rigtig meget. Jeg har læst at de benyttes fordi man angiver noget kode som skal eksekveres inden for lige den specifikke blok? Altså man starter med { og slutter med }. Det som gør mig forvirret er at de indeholder jo bare ikke noget kode... de er nemli tomme.
Hvordan skal man forstå dem? :|

Hej Henning,

De er fjernet, de to nederste {}.

Det jeg mener med IF inde i for løkken er som følger - jeg har her forandret kode opsætningen med {} til en jeg altid bruger med kommentarer...:

Fold kodeboks ind/udKode 

Du kan læse de engelske kommentarer i ovenstående kode.

Med venlig hilsen
Ieet

Fold kodeboks ind/udKode 

t