STORT PROJEKT! HJÆLP!!!

Tags:    visual-basic

<< < 12 > >>
Hej alle Kloge udviklinger :)
Jeg mangler et program til mit diskotek, Til at holde styr på alle cd'er.
Før har vi haft skrevet alle cd'er ind i et excel dokument, f.eks. www.tech-2.dk/nyt/upload/billeder/udstyr/large/1203591833_502191.jpg
Men det har taget en masse tid bare at skrive nogle få cd'er ind, Så derfor ville jeg høre om der ver nogen der kunne lavet et program som selv kunne trække informationerne ud af cden, Og så indsætte informationerne på de rigtige pladser i programmet,
Programmet skal også have en søge funktion så vi kan søge på en bestemt sang og så finde ud af hvor den står,

Så programmet skal altså indholde:
Opladning af en cd'er.
Søge funktion.
Overskuelig måde at se alle sange på, (Som det billede i excel dokumentet)

Håber på at i vil hjælpe,
En stor sum uv point på spil!

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Martin,

Der er muligvis sådanne programmer gratis på nettet, men jeg tror ikke at der er nogen som vil lave det på bestilling til dig.

MEN, jeg syntes faktisk at et sådan program er en rigtig god ide, og jeg kunne godt finde på at lave det på et tidspunkt. Så hvis du har lyst, vil jeg gerne se en mere udførlig beskrivelse af funktionalitet du syntes at det skulle have, hvis du skulle købe et sådan program.

Med venlig hilsen
Ieet

du kunne også bare lave det i fx. php....det ville gøre det nemmere fordi det ikke er så svært at udvikle;)

Det er ikke så nemt endda!
Du skal have adgang til en online database, da der, så vidt jeg ved, ikke ligger læselige ID3 tags på cd'er. Tror desværre
ikke at det bliver muligt uden at skulle have fat i tegnebogen
:(

Jeg er ike intra i at give irl penge for sådan et program, så må vi bare klare os uden, Det gjorde bare alt meget lettere,

Hej Martin,

Som jeg skrev vil jeg ikke udvikle det for dig, men som et hobbyprojekt til vidre salg. derfor kunne jeg godt være interesseret i at høre dint tanker til inspiration.

Med venlig hilsen
Ieet

Så jeg skal lægge ide til et produkt du kan tjene på?

Hej Martin,

Jeg ville nu kalde det for et konstruktivt samarbejde, hvor at du selvfølgelig ville blive belønnet med en gratis version af produktet.

Hvis du læser det som du beder om ellers, er det at andre skal lægge arbejde i et produkt som du vil benytte til at lette dit arbejde. Derfor foreslog jeg et samarbejde, hvor den der laver arbejdet drager størst fordel af det.

Med venlig hilsen
Ieet

Selvfølgelig, det var også det jeg ville mene,
At jeg også fik noget ud af det, som f.eks. en gratis version,
Og så kunne du få lov til at gøre med det hvad du vil.
Men har du en msn så vi kan få lavet et samarbejde?

Dj's bruger som regel et dj-set eller et live-set. De sidder ikke og leder efter cd'er efter de har sat et andet nummer på.. De forbereder sig, og brænder de nødvendige numre ud på nogle cd'er i korrekt rækkefølge.

Tror ikke der vil være det store salg, ud over den gratis licens til Martin :)

Der tror jeg du tager fejl, Dj må ikke spille med brændte cd'er, Og når man er til en fest er det en god ide at tage alle cd'er med , for f.eks. til en 18 års føædselsdag vil de ikh kun høre det nye også det gamle, Og når man har 200 cder med er det ike særlig let at holde styr på!

<< < 12 > >>
t