Tags:
visual-basic
Hej
Jeg skal i et mine små programmer bruge en variabel uden for den form hvor jeg giver den en værdi.
Altså jeg har erklæret variablen i global (så burde den vel kunne bruges overalt)
Derefter tildeler jeg variablen en værdi i den første form
Når man så går til næste side skal der i formens load gives variablens værdi til et label.
Det virker dog ikke
Jeg har prøvet at gøre det præcis samme på den side hvor variablen bliver tildelt en værdi, og der virker det.
Mit spørgsmål er så:
Hvordan gør jeg så jeg kan bruge variablen på næste form efter den er tildelt en værdi?
Skal jeg ud i sådan nogle ting som at lave en fil som så kan læses på næste side ?
Tak for hjælpen ^^
Næste form? mener du i samme kodefil?
jeg ved at man i C++ kan bruge prototyper, til f.eks. funktioner, ved ikke helt hvordan visual basic kører...
- Kan du lave en funktion? I det tilfælde vil det være meget letterer!
- Det at du erklærer den globalt, og så tildeler den en værdi privat, tror jeg desværre gør variablen privat...
ok her har vi noget kode
Altså først bliver koden erklæret i global:
Dim StrengthValue As Single
Så bliver den så tildelt en værdi i en knap (som samtidig går over på den form den skal ses på):
Private Sub Command1_Click()
StrengthValue = Strength.Caption (dette er en label, og det der står i den skal blive StrengthValues værdi)
Create.Visible = False
Rest.Visible = True
End sub
Og til sidst har vi den form der hedder Rest, og som der jo bliver skiftet over til:
Private Sub Form_Load()
Label1.Caption = StrengthValue
End Sub
Tak for at i vil prøve at hjælpe mig ^^