Ny til PHP.

Tags:    php

Hejsa udviklere... :)

Ja jeg vil så i gang med at udvikle PHP hjemmesider. i stedet for det traditionælle HTML.

Jeg har lidt erfarring i at redigere php sider, og tilrettelægge for simple designs.

Jeg vil lige høre om der er nogen der kan sende mig nogle links til nogle gode danske guides, hvor tingene bliver forklaret lidt og hvor man skal lave nogle eksempler på det man lærer osv....

Har kigget lidt i forummerne her og de artikler der er på siden, men kan ikke rigtig forstå dem.... de virker "alien" til mig....

Takker... :) :)

Ja jeg vil så i gang med at udvikle PHP hjemmesider. i stedet for det traditionælle HTML.

Nu må du huske på at php ikke er et alternativ til html, men en metode til at lave dynamiske hjemmesider. php er som sådan ikke anderledes end andre serverside scripting sprog. Det har sine fordele og ulemper. Hvis du fx. vil lave en chat, så er php en dårlig løsning da siden skal opdateres hver gang at der er nogen der skriver noget, men hvis du vil lave et forum eller en weblog, er php formentlig løsningen.

Med andre ord, php er IKKE noget man bruger til at lave interaktive hjemmesider o.lign.

Når det så er sagt så er det vist allerede blevet smidt nogle links til nogle tutorials, så det vil jeg ikke bekymre mig om, men php manualen kommer du ikke uden om, og den finder du på: www.php.net (tror jeg nok)

Hvad sprog skal jeg så lave en hjemmeside i med mange muligheder og som næsten kan alt..?? :P

Altså jeg har planer om at lave en hjemmeside hvor der er indbygger:

Chat, Forum, Livehjælp (også en form for chat), Tjen penge muligheder, få spil og mange andre gode ting... det er et stort projekt, men vil godt lige lære PHP eller ASP.NET først...

Men mange mener PHP er sikrest, men ASP.NET har større muligheder...

Jeg syntes bare ASP.NET er svært at lære da jeg ingen Csharp eller C++ erfarring har...

Hej Stefan,

Det vil blive svært at lave din chat og livehjælp i PHP, men hvis du selv vil lave det, vil jeg tro at du skal ændre din retning til ASP.NET.

Det kan dog godt lade sig gøre at lave det i PHP, hvis du finder / selv laver noget i fx JAVA eller flash, med JAVA ved jeg at man kan lave chat systemmer, mener at man kan få en IRC klient der kører JAVA, så dette kunne være en løsning. Det samme ved jeg med flash her er lige et Link til et eksempel, der dog koster 5$, men det skulle ikke undre mig, hvis man kan få det gratis.

Held og lykke herfra :D

okay, så i bund og grund vil jeg få meget mere ud af at arbejde med ASP.NET ????

Men ulæmpen ved at jeg starter i ASP.NET vil jo bare være at jeg så skal starte TOTAL fra bunden med indlæring af CSharp eller C++.... :P

Men okay, hvis dette er folks anbefaling, vil jeg da tage det til overvejelse.... :)

jeg tror såmen ikke at asp.net er så svært at komme igang med, og hvis du bare har en lille smule erfaring med et andet programmeringssprog starter du heller ikke fra bunden. Personligt holder jeg mig langt væk fra asp.net.
hvad du ikke kan lave i php kan du lave i flash/java/javascript i stedet.

Det er også det, jeg har allerede besluttet mig... :)

Holder mig til HTML/PHP/JAVA/JAVASCRIPT/FLASH/MYSQL osv...

De sprog...

t