Div design - guide/artikel

Tags:    html css

Hej udviklere i alle aldre.

Jeg har nu lavet hjemmesider i en del år, men det har været meget "table" baseret. Derfor har jeg prøvet at lave flere test sider med de nye smarte div/css koncept, uden held. Jeg vender hele tiden tilbage til de gode gamle "tables" hvor man ved hvordan man laver fx 3 koloner.

Derfor ville jeg hører om der er nogle som kender nogle gode guides/artikler som gør at man kommer godt i gang med div/css design?

Og endnu bedre ville være hvis der er var en som havde tid til at skrive en artikel omkring dette, og tilføje den her til Udv.dk, så andre også kan læse den.

Håber der er en som kan hjælpe mig ;)

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror jeg vil anbefale dig at købe en bog.

Du må kende til CSS selvom du har designet i tables, ikke?
Jeg synes du skal forhøre dig frem hos boghandleren, for at finde den bog, det passer dit temperament bedst.

Selb blev jeg meget positivt overrasket over denne bog:

CSS Mastery- advanced web standards solutions.

selvom den er på engelsk er den ikke svær at forstå, hvis du har et grundlæggende kendskab til css.

Han forklarer i bogen bla. hvordan du får diverne til at stå ved siden af hinenden som fx. 2 eller tre kolonner, og han forklarer, hvad der kan gå galt, hvis du lægger to div'er ved siden af hinanden, der begge har margin eller padding, der støder op til hinanden.

Han forklarer ofte teknikkerne ud fra mere end én metode, så du selv kan vælge, hvilken der passer dig bedst.

Og vigtigst af alt! Han fortæller hvilke teknikker, der får de forskellige browsere til at flippe ud, og han forklarer hvilke bug-fixes du kan bruge til at afhjælpe det.

Ja...

Håber du finder ud af noget, for tables lyder ikke så godt i webdesigneres ører mere...

Held og lykke.
Bimbom.

t