XHTML (Firefox OG explorer kombatibelt)

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej alle!

Jeg er ved at lave et site, som naturligvis skal virke både i explorer og firefox. Da jeg satte designet op brugte jeg firefox, det har så resulteret i at det ligner lort i explorer. Derfor håber jeg at der er nogen XHTML guder her som kan hjælpe mig lidt med hvilke ting jeg skal lave om :)

http://jenz3n.dk/SBS/

På forhånd tak
Thomas Jensen

12 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
2. xhtml gør i sandhed livet lettere mht. browser kompabilitet.

Uenig. XHTML-kode er lettere at overskue og browseren rapporterer automatisk visse fejl uden man behøver at validere, men det har ikke noget med browserkompatibilitet at gøre. Tværtimod understøtter IE ikke ægte XHTML, men kun snyde -XHTML.

Det er bare et gede marked med alle de browsere som ikke understøtter det samme, og ikke engang standarderne.

Jeg vil bare gerne have at mit site virker i så mange browsere som muligt, hovedsageligt firefox og explorer (7), hvilket den gør nu, uden doctype, og så er der for mig ikke noget problem længere :)

Hellere at det rent praktisk virker, end at koden er "rigtig". I hvert fald når vi snakker HTML. Ingen skal jo alligevel kigge på koden, ud over folk der ikke har andet at lave end at finde andres fejl.

<< < 12 > >>
t