Spørgeskema Undersøgelse

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hey. Vi er i gang med at lave en spørgeskema undersøgelse i forbindelse med et større skole projekt. Jeg har lavet et spørgeskema i php hvor dataen bliver genmt i en MySQL database. Nu har jeg lavet en lille statestik side hvor man kan se hvor mange % der har svaret hvad, men det er første gang jeg leger med function i php og kan ikke lige se hvad fejlen skulle være. Håber nogle kan hjælpe mig.

Ps. I må godt svare på spørgeskemaet på www.g0t.dk/skema.php

Statestiksiden: www.g0t.dk/skemastats.php

Fold kodeboks ind/udKode 

På forhånd tak

11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først er der dette: '$spg=$svr' hvis du skal have dem ind i functionen skal du tilføje dem, når du kalder functionen, altså: 'tæl($spg, $svr)' så skal du også lige tilføje dem hvor du har erklæret functionen: 'function tæl($spg, $svr) {'. Til sidst skal du så skrive functionen ud, ved at tilføje 'echo', der hvor du kalder functionerne, og 'return' inde i functionen: 'return $tæl;' for at få variablen retureret til echo'en.

Lille opsumering:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ved ikke lige om det der mysql_result fungerer, men det skal det da nok, bruger det ikke selv, ville hellere bruge mysql_num_rows

Håber det kan hjælpe :D

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2008 19:19 af Bruger #8845
Ah lyder meget logisk :D Prøver mig lige ad. Tak

har lavet tingnede om og tror også det har hjulpet med alligevel er der noget galt med den måde jeg counter fra databasen..

$tæl = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM `skema` WHERE $spg=$svr"),0);

Har brugt mysql_num_rows som du sagde, og den melder denne fejl:
Warning: Wrong parameter count for mysql_num_rows() in /customers/g0t.dk/g0t.dk/httpd.www/skemastats.php on line 9

Kan se, at du nu har brugt count inde i din query, den skal ikke være der, den skal bare ligne:
'mysql_num_rows("SELECT * FROM `skema` WHERE $spg=$svr");'

Der ud over skal du også fjerne mysql_result

Den divide by zero fejl du får løses ved også at smide $svar ind i funktionen

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2008 19:34 af Bruger #8845
Den vil sku stadig ikke :(

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /customers/g0t.dk/g0t.dk/httpd.www/skemastats.php on line 9

rent faktisk skal count være der, tilgengæld skal han ikke bruge num_rows, men i stedet mysql_fetch_row f.eks. Det må vel hver en tid være at foretrække at minimer mængden af data som mysql henter :).

$row=mysql_fetch_row(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM `skema` WHERE $spg=$svr"));
$tæl=$row[0];

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2008 19:47 af Bruger #5620
Men den kommer stadig med fejl..

Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /customers/g0t.dk/g0t.dk/httpd.www/skemastats.php on line 9

Okay prøver igen.

Sådan ser det ud nu, og den melder ingen fejl, men viser heller ikke noget resultat.

Fold kodeboks ind/udKode 

evt se www.g0t.dk/skemastats.php

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2008 21:07 af Bruger #12686
Ser ud til det virker nu..

function tæl($spg, $svr)
{
$svar2 = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM `skema`"),0);
$tæl = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM `skema` WHERE $spg = '$svr'"));
$tæl = ($tæl/$svar2)*100;
return $tæl;
}

Det var da godt at et endeligt fungerede, og håber du blev lidt klogere på funktioner :D

<< < 12 > >>
t