Problemer med error_log derektiv..

Tags:    php

Hej udviklere,

og go'aften/nat til jer derude!

Jeg sider her og er hved at lave i indledende forberedelser til at skrive et website og jeg er løbet ind i lidt problemer som jeg håber at der er nogen som kan være mig behjælplige med.

Min Server opsætninger er:
Windows Vista Ultimate 32bit.
XAMPP 1.6.6
mappen som jeg ønsker at skrive logs til er, på test serveren, "__eventlog" og filen hedder "phpeventlog.txt"

Der er ikke nogen begrænsninger for, så vidt jeg hved, på at apache kan skrive til mappen. Det er nemlig ingen problemer generelt. Rod-mappen for hvor mine webfiler er placeret er htdocs - standard mappen i XAMPP.

Apache køre ikke som en service!

Drejer sig om dette lille stykke kode.
Fold kodeboks ind/udKode 

Naturligvis er der lavet de ændringer til php.ini som behøves. Årsagen til at jeg ikke laver disse ændringer i php.ini er at der er flere websites på samme server, og at ændringerne skal kun være gældene for det site jeg er hved at lave.

De øvrige ændringer i php.ini ser sådan her ud.
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber at der er nogen som har nogen idear!

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2008 02:37 af Bruger #11375
Hej udviklere,

Jeg sider her og er hved at lave i indledende forberedelser til at skrive et website og jeg er løbet ind i lidt problemer som jeg håber at der er nogen som kan være mig behjælplige med.

XAMPP 1.6.6
mappen som jeg ønsker at skrive logs til er, på test serveren, "__eventlog" og filen hedder "phpeventlog.txt"

Der er ikke nogen begrænsninger for, så vidt jeg hved, på at apache kan skrive til mappen. Det er nemlig ingen problemer generelt. Rod-mappen for hvor mine webfiler er placeret er htdocs - standard mappen i XAMPP.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har prøvet det og det virker fint (på en xp), så jeg tror ikke at serveren har rettigheder til at skrive i filen/mappen.
Hvad sker der hvis du manuelt opretter filen først?

Hej udviklere,

XAMPP 1.6.6

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har prøvet det og det virker fint (på en xp), så jeg tror ikke at serveren har rettigheder til at skrive i filen/mappen.
Hvad sker der hvis du manuelt opretter filen først?

Hej Søren,

Efter at ha' gravet lidt mere i midt problem, fandt jeg ud af at fejlen var nu mere en tanketorsk fra min side end så meget andet...

Jeg havde ikke taget i betragtning at stien til log mappen skulle anføres af ../ eftersom loggen blev skrivet fra en anden mappe hved nam error/.

Nogen gange kan det være svært at se skoven for bare træer!
Tak for din hjælp under alle omstændigheder :-)

t