Hej udviklere,
og go'aften/nat til jer derude!
Jeg sider her og er hved at lave i indledende forberedelser til at skrive et website og jeg er løbet ind i lidt problemer som jeg håber at der er nogen som kan være mig behjælplige med.
Min Server opsætninger er:
Windows Vista Ultimate 32bit.
XAMPP 1.6.6
mappen som jeg ønsker at skrive logs til er, på test serveren, "__eventlog" og filen hedder "phpeventlog.txt"
Der er ikke nogen begrænsninger for, så vidt jeg hved, på at apache kan skrive til mappen. Det er nemlig ingen problemer generelt. Rod-mappen for hvor mine webfiler er placeret er htdocs - standard mappen i XAMPP.
Apache køre ikke som en service!
Drejer sig om dette lille stykke kode.
if (@ini_get("error_log") == "" || strtolower(@ini_get("error_log")) == "Null") {
strtolower(ini_set("error_log", "__eventlog/phpeventlog.txt"));
}
Jeg får denne fejlmeddelelse når jeg afvikler koden.
Warning: ini_set() [function.ini-set]: Unable to access __eventlog/phpeventlog.txt in D:\\Servers\\xampp\\htdocs\\osr\\includes\\PhpConfig.inc.php on line 146
Naturligvis er der lavet de ændringer til php.ini som behøves. Årsagen til at jeg ikke laver disse ændringer i php.ini er at der er flere websites på samme server, og at ændringerne skal kun være gældene for det site jeg er hved at lave.
De øvrige ændringer i php.ini ser sådan her ud.
if (@ini_get("log_errors") == "0" || strtolower(@ini_get("log_errors")) == "off") {
strtolower(@ini_set("log_errors", "on"));
}
if (@ini_get("log_errors_max_len") > "0") {
strtolower(@ini_set("log_errors_max_len", "0"));
}
if (@ini_get("track_errors") == "0" || strtolower(@ini_get("track_errors")) == "off") {
strtolower(@ini_set("track_errors", "on"));
}
Håber at der er nogen som har nogen idear!
Indlæg senest redigeret d. 18.02.2008 02:37 af Bruger #11375