Installer

Tags:    snak

Jeg vil høre om nogen af jer er bekendt med den indbyggede installer der er i VS2005?

Jeg har en ide om at ville bygge en installer med hiraki hvor man kan vælge alle underpunkter ved at vælge den øverste, og den så vælger underpunkterne, eller man kan afkrydse nogle enkelte underpunkter fx.

Jeg vil lave en cd med automatisk installer af alt jeg har brug for ved start af Win efter installation af Win.
Så vil have et overpunkt der hedder Drivers med underpunkterne: Bundkort, lydkort, graffikkort, printer

Et andet overpunkt skulle være Acrobat Reader med ingen underpunkter.

Et andet overpunkt skulle være Firefox, med underpunkterne: Bogmærker (en xml), add-on programmer (underpunkter med de forskellige add-on programmer), Passwords (et add-on program der selv har hentet dem ud skal være installeret før de kan hentes ind igen.

Et andet overpunkt skulle også være baggrundsbilleder

Overpunkt dokumenter(bare samling af filer, både doc, zip, xml, txt og andet - nok bare directory der skal kopieres).

Således skal der være exe-filer der skal installeres men også masser andre filtyper skal kopieres, og installeres til forskellige steder som er betinget af installationsstien brugt tidligere. Fx. når Firefox installeres skal det helst være muligt at logge den sti der bruges og hvis der vælges add-ons ligges disse ind i undermappen på firefox uanset hvor den ligges.

Nogen der ved om det er muligt og evt. hvordan?

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Laurits,

Det er noget besværligt. Der er mange forskellige teknikker der skal bruges. Du kan jo starte med at lave et program som har layoutet og indholdet, som normalt i C#. Derefter linker du tryk på de forskellige valgmuligheder til at aktivere de forskellige programmers .exe filer som er installere.

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 17.02.2008 10:48 af Bruger #12836
t