No internet @ Linux

Tags:    linux

<< < 12 > >>
Hej Udviklere...

Jeg har lige købt mig en linux server ;o)..

Før i tiden havde jeg en LINKSYS Internetkort, (adapter). Men den passer desv. ikke ind i servern. Så derfor vælger jeg midlertidligt at bruge USB-Adapter, til jeg for købt noget som virker. Har derfor to spørgsmål:

1) Jeg har en "Wireless-G 802-11g, USB-Adapter". Men min normale install-cd virker åbenbart ikke til linux ? Kan man få en spicel driver til Linux ?

2) Hvilket internetkort kan jeg købe til min server, som passer ind, og som også understøtter Linux ? (hvad bruger i?) :)

Jeg har en uBuntu Linux Server, dell: PowerEdge™ PE860 (SV48601)..

Håber i kan hjælpe ;O)

Hvad hedder den trådløse "USB Adapter" mere præcist? Hvilken producent?

Hvis du vitterligt skal ud og købe et kort kan jeg anbefale Intel, det virker outofthebox på så godt som alt.

ps: og for gods sake, kald det Ubuntu, for det hedder det :P

Indlæg senest redigeret d. 14.02.2008 17:26 af Bruger #8223
Hvis du ikke ved hvad kortet hedder kan du skrive lspci i en terminal og smide outputtet her :)

Det er linksys..
Men lige kigge på noget intel ;)

Hvis vi skal hjælpe må du sige lidt nærmere hvad dit kort hedder. Som sagt: lspci i en terminal og smid outputtet her :)

......... jeg har jo sagt at mit kort IKKE passer ind i serveren ?........ det er "Linksys, Wireless-G USB-ADAPTER, 802.11g"o okay ?...

Jeg er hos min far nu, men skriver når jeg kommer hjem, og har flere oplysninger :) Og btw. gider i ikke lige at fælge med í tråden ?.. udvælg :D

Compact Wireless-G Linksys USB-Adapter, 802.11g.
Model nr. WUSB54GC

------------------------------------------------
Det er alt ?

Hej EskiM0,

Du kan læse følgerne på engelsk:
Fold kodeboks ind/udKode 

Med venlig hilsen
Ieet

dv.a.s at jeg kan bruge min USB adapter på den, hvis jeg følger artiklen ?.. Fordi der stod ikke noget med usb adapter ? :P...

Senere idag, vil jeg prøve at gøre følgende, og hvis det ikke virker, så skriver jeg bare her ? :)

Men vil i ikke nok følge med i tråden ?.. ;)

Hej EskiM0,

Exactly! Og følge med i tråden ... Tjaa, jeg læser jo her ofte når jeg skal bruge en pause i anden kode jeg laver.

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Ieet :)

Øhmm, ikk fordi jeg er dårlig til engelsk, men fatter fakitsk ikke ret meget af det?.. Når jeg googler "wusb54gc rt73 compile", så kommer der kun noget med amazon.com og sådan.. Men gør jeg det overhovdet rigtigt ?..

Kan du/i evt. prøver at sætte en liste op (1. 2. 3.), hvordan jeg skal gøre ?.. Det ville ihvertfald være en dejlig stor hjælp ;o)

Forsat god fredag / weekend :)

<< < 12 > >>
t