Elementer som Internet Explorer mangler at hente ned

Tags:    html css

Jeg er ikke 100% sikker på det er det rigtige forum, men jeg kunne ikke finde et forum der omhandler browsere, så here goes:

I firefox og safari har jeg ingen problemer, men internet explorer skriver nede i statuslinien, når den skal indlæse en forum tråd (som jo kan indeholde en del indlæg) at den mangler at indlæse over 200 elementer. De bliver dog indlæst rimelig hurtigt, det ser bare voldsomt ud at der er så mange elementer der skal indlæses ved hver side indlæsning.

Er der en funktion i internet explorer, eller en anden måde, så man kan se præcist HVILKE elementer det er den indlæser, så jeg evt. kan optimere, hvis nødvendigt?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I Firefox kan du se alle billeder på en side med Funktioner -> Sideoplysninger -> Medie. Der er sikkert noget lignende i IE, men jeg ved ikke hvad det hedder.

Style sheets kan ses i fanebladet Links.

Der kan også være andre elementer som fx scripts og plugins, men dem kan du ikke få en liste over.

Du kan også bruge denne udvidelse til at se hvilke HTTP-forespørgsler, der sendes:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/3829

Den indlæser naturligvis alle de elementer du har på din side, simple as that (selvom den selvfølgelig cacher en del efter første visning så det går hurtigere fremover). Kig i din HTML, og tæl selv dine elementer :)

Det er jeg klar over, Per, hehe... Men nej, jeg synes nemlig ikke cache'en virker "ordentligt", for den gør det hver gang.

I min ASP kode har jeg dog:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men det har jeg også prøvet at fjerne, det gør ingen forskel.

Jeg vil helst undgå at folk cacher en side, da jeg vil sikre mig at de altid får serveret "dugfriske informationer" fra databasen :)

at cache en forum tråd ville vel heller ikke just være smart

Nørden,
Det er rigtigt :)

Men jeg synes bare at over 200 elementer er ret mange ting at indlæse, i en forum tråd med måske 30 indlæg?

Hvem siger at de elementer er særligt store? Hvis du ikke har performanceproblemer er der da ingen grund til at være bange. If it ain't broken, don't f*cking fix it ;)

Tak for det Jesper, noget i den stil jeg manglede - så kan jeg da i det mindste se i firefox, hvad IE formentlig forsøger :)

t