Avvvv den larmer !

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg har købt og fået leveret min dell server "PowerEdge™ PE860 (SV48601)"..

Men fy hvor den lamer :D...

Den larmer ihvertfald for meget, og min mor siger jeg skal slukke den om aften :S...

Men ville så høre om nogle smarte metoder man kan gøre sådan så den ikke støjer ?.. Altså, nogle tricks, eller noget jeg kunne købe ?...

Har hørt noget om man kan købe en lille boks som gør den lydtæt, men ved ikk ?...

Håber virkelig i kan hjælpe mig drenge ;o)

Byyee !

Det er sandsynligvis kølingen der larmer.. Kig lidt efter noget vandkøling evt., eller en anden form for nedkøling ;)

Nok mit bud på mere lydløshed :P

Jeg tvivler på der bliver lavet vandkøling til servere. De står jo normalt i server-parker og der er larm sådan set underordnet.

Jeg har købt sådan nogen lownoise CPU kølere, men de skulle sådan klikkes på, det skal være lavet til det. De var Papst. Hvis du måler cpukølerne kan du se hvor mange milimeter de er og så kan du se på nettet hvor mange DB de afgiver, dem jeg har købt giver 12 DB.
Så har jeg købt sådan nogen puder man klistrer på inde i kabinettet, de hjælper meget, men giver også mere varme. Det har jeg løst med 2 lownoise kabinetkølere. 1 foran og 1 bagved så der kommer luft igennem, desuden kan man købe lownoise PSU.

Hvis du sætter den i sådan en box kommer der også mere varme og så har computeren ikke så lang levetid som hvis den er ventileret lownoise. :-)

Som jeg vist fortalte dig LARMER sådan en pizza-box.

De "almindelige" metoder til at dæmpe støj hjælper ikke så meget her, der er ganske enkelt ikke plads.

Det bedste er at placere den et sted hvor I ikke færdes til dagligt.

Ja ;o)

Det finder vi så også ud af ;)... (i kælderen)

Men ja, sorry, nogengange SKAL jeg bare selv først prøve et, før jeg tror på det :D..

øh nu har jeg set et billede på nettet af den.. ok glem det jeg skrev :D

Hej EskiM0,

Servere larmer generelt meget af flere årsager.

Du kan godt ændre lidt på din server i form af lownoise psu, lownoise cpu køler (se evt. vandkøling hvis det fås? Der findes dog normalt ikke vandkøling til server da larm er underordnet) , men eftersom at der er en Dell, så vil jeg ikke anbefale at du gør noget uden at rådføre dig med Dell først - det kan nemlig ha' effect på serverens garanti, m.m.

Server systemer er highend, hvilket betyder at de er tested over hundredevis af timer og under extreme forhold for at sikkre ultrahøj stabilitet og ydelse. Udskiftning af komponenter generelt kan give problemer på den front.

Et godt råd her fra vil være at placere din server et praktisk sted for du har et bord til evt. skærm, tastatur og evt. også mus, hvor der generelt ikke kommer nogen, ikke er nogen fugt men heller ikke et sted hvor der ikke er nogen ventilation. Ordenlig ventillation er meget vigtig. :-)

Sørg for også at blæse din server ren for evt. støv engang i mellem så dinne komponenter er rene. Det giver bedre ydelse, eftersom kølingen er bedre.

I øvrigt bør du så vidt muligt ikke generelt arbejde dagligt på din server eller ha den stående i dit soverærelse hvor den larmer. Dette er dog af hensyn til dit helbred og søvn: :-)

Indlæg senest redigeret d. 17.02.2008 00:51 af Bruger #11375
Tusinda tak for dit/Jeres råd ;)..

Har fået en good ide...

Vi har et lille rum/klædeskab på ca. 2 m2. Der i, er der også en hylde allerøverst, hvor vores internet bokse står. Når jeg er fuldstændig færdig med at lave på serveren, kunne jeg da bare sætte den op der i skabet, og sætte en direkete LAN forbindelse ind ?.. - og så hvis jeg skulle arbejde på den, kunne det bare ske via FTP på min andre pc'er ? ;D

Du kan godt have den til at stå i skabet, du skal blot sørge for at der er nogen ventilation.
Når først den er sat op behøver du kun ethernet/lan forbindelse til den.
Så kan du flytte filer med FTP og kontrollere den via f.eks. putty.

Heej Bertel !

Har 2 spørgsmål ??? :):

1) Når jeg så sætter den op i skabet, så er der ikke plads til skærm og tastertur (men det kan jeg så sætte op hvis det er jeg skal bruge den kort), men kan jeg ikke så fjernstyre/fjernkontrollere den, via min anden dell computer ?.. SÅ jeg kunne styre den her oppe fra? (og ikke via ftp), selvfølgelig skal jeg bruge ftp, men hvis jeg nu skal gøre noget på SELVE pc'en ? :)

2) Hvad er putty ?

<< < 12 > >>
t