Gang med lære c# - Hvad er file og fileinfor

Tags:    c#

Hej alle sammen,

Jamen så er jeg endlig gået igang med lære/læse C#.Jeg har nu læst nogle dage om C#. Det er meget interssant læsning og faktisk også meget forvirrende.

Mine spørgsmål: Hvad er forskellen på - og hvornår bruges hvad:

File,Directory - Fileinfo,Directoryinfo

Jeg har lidt svært ved forstået begrebet Stream...feks. File Stream...Skal det forståes forstan at filestream er en "måde" som holder fast på en fil og putter data i den ?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Ahmed,

File og Fileinfo kan du læse om her:
http://www.aspfree.com/c/a/C-Sharp/A-Look-at-C-Sharp-File-and-FileInfo-Classes/

Og Streams, ja - det er en måde C# holder filen åben på, så der fortsat kan skrives og læses til filen uden at der kommer konflikter med andre programmer.

Med venlig hilsen
Ieet

File gør du kan undersøge en masse om en fil eller gøre en masse ved en fil. Du kan kopiere den, du kan undersøge om filen eksisterer og andet..
Directory er noget af det samme bare for et directory.. Det lige hvad jeg ved om dem udfra det jeg har arbejdet med dem.

Ahaaaaa ....(Og Streams, ja - det er en måde C# holder filen åben på, så der fortsat kan skrives og læses til filen uden at der kommer konflikter med andre programmer.
)

Jeg har lidt svært ved læse hvad forskellen er mellem:
File,Directory - Fileinfo,Directoryinfo
Hvordan de bruges..!

Kan en ikke forklare med nogle meget simpel ord meninger med dem...:-)

Tag og brug kun FileInfo of DirectoryInfo indtil videre, det er vist det der bedst kan anbefales. De andre er lidt specielle og giver dig ikke de muligheder jeg tror du leder efter. De kan meget af det samme, men tror du skal bruge kun FileInfo og DirectoryInfo

t