Key Event! :S

Tags:    .net

Hej folkens, jeg har nu sidet i 2 dage og prøve at se om jeg kunne finde ud af at bruge "Keydown" men alt det jeg finder på nettet kan jeg ikke få til at virke, jeg vil gerne lave en genvej til en funktion som jeg selv har lavet, og den skal helst kunne virke imens formen ikke er aktiv.. Er der nogen som kan hjælpe mig? ind til videre har jeg prøvet at arbejde mig ud fra dette stykke kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Puffo,

Prøv at starte med at lave breakpoints når funktionen aktiveres, og når der gås ind i if-betingelsen. Derved vil du kunne check om det er betingelsen eller om det er hele funktionen den er gal med.

Der er desværre ikke nok informationer her til at jeg kan afprøve programmet her.

Med venlig hilsen
Ieet

Du skal sætte din forms "KeyPreview" til true, det er en almindelig property du kan finde i din property explorer. Dit problem er at du har en anden kontrol i fokus, og så får den alle dine events, på denne måde får formen lov til at reagere på alle key events før dine kontroller...

Men naturligvis virker det kun hvis den er aktiv, ellers skal du lave keyhooks, som vist ovenfor, og det er lidt mere tricky...

Indlæg senest redigeret d. 15.02.2008 10:33 af Bruger #2730
Hvis det skal være når formen ikke er aktiv skal du ind på nogle key hooks istedet

Tak for svarne begge to :)
Kan du give mig et lille eksempel Jan?

Vidste godt det med KeyPreview iforvejen og at den skal være aktiv...Men mange tak afligevel for dit svar :)

t