Overskrift vs. PageTitle - hjælp!

Tags:    .net

Jeg har et stykke tid arbejdet på at kode i ASP.NET 2.0 og er nu gået videre med 3.5 selvom det ikke er den store forskel.

Men en ting har gået mig på meget længe nu og det er at bruge <h> tagget til overskrifter på hver evig eneste side.

I Wrox-bogen "ASP.NET 2.0 with C#" har jeg set et eksempel med en PageTitle control. Er der nogen der kender noget til den og er det muligt at give sine .aspx sider et navn, som denne PageTitle så vil indlæse, i stedet for at jeg skal angive sidens navn på hver side?

Pliis halp m3, yes!! :o

Tak og mvh. Daniel

Hej Daniel,

Ja.

http://www.velocityreviews.com/forums/t121259-change-page-title-aspx-20.html

-Ieet

Tak Ieet

nogen ideér om hvilke controls jeg så kan bruge eller hvad jeg skal gøre for at få vist de forskellige siders navne - ligesom overskrifterne? ved selvfølgelig at følge det sidste du nævnte..

Mvh. Daniel

Hej Daniel,

Det letteste er vel endnu et online eksempel:
http://www.goondocks.com/blog/07-11-19/sitefinity_page_title_control.aspx

Med venlig hilsen
Ieet

Hvis du tager udgangspunkt i en webapplikation hvor du benytter Master-pages så kan du ved at se på hvornår de forskellige dele bliver loadet i runtime få en fornemmelse af hvordan du får det her til at virke.

Du skal være opmærksom på, at en Master-page bliver loadet først og herefter bliver den underliggende side loadet.

Det var det hint jeg kunne give lige nu. Har ikke et eksempel på det på den maskine jeg sidder ved lige nu.

Så kan jeg forklare hvad jeg har gjort for at løse det her problem.

Jeg har gjort følgende:
I min Default.Master har jeg en label-control med min under-overskrift til hver side. I min code-behind til masteren har jeg så følgende initieret ved Page_Load:
Fold kodeboks ind/udKode 

Herefter har jeg på hver min side følgende:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dermed beholder jeg overskriften i browseren, men kan vha. Page.Title sætte underoverskriften ved load af hver side.

Håber det hjalp :)

Indlæg senest redigeret d. 03.03.2008 09:08 af Bruger #2243
t