Afkrydsningsfelter tl database

Tags:    php

Hej
jeg er igang med at lave en kampdatabase til vores fodboldklub, men er gået lidt i baglås...

Jeg bruger php til at ind-og udlæse.

Jeg ville gerne i min indlæsning have en "liste" med alle spillere i databasen hvor jeg kan afkrydse om de har spillet en pågældende kamp og så have felter ved siden af til mål, assist, gule og røde kort og stemmer. men hvordan lader jeg sådan en afkrydsningsliste? og de skulle gerne give en værdi på 1 eller 0 i databasen så jeg kan udlæse hvormange kampe de enkelte har spillet...

er der nogen som kan hjlæpe...? min kode er indtilvidere...

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 11.02.2008 11:52 af Bruger #10467
9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Faktisk tror jeg det ville være lettest at lave en tabel til hver genstand i statestikken.
Eks. med mål:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så sætter du bare et mål ind i databsen med målscorerens navn.
Når du så skal trække ud laver du det bare med WHERE.
eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

EDIT: Hvis du har brug for hjælp med at sætte det op kan jeg da godt hjælpe for en meget lille løn, da jeg egentlig gør det her for sjov.

Indlæg senest redigeret d. 11.02.2008 14:38 af Bruger #11328
Hva mener du? bare lav nogen tjeckboxes med forskellige navn også hendt dem på samme måde... Det gør jeg med min To-Do liste...

hehe ja! men den skal hente en liste over alle spillere i databasen og så krydse dem af som har spillet den pågældende kamp... man kunne også bare have et tekstfelt som man udfyldte med værdien 0 eller 1... synes bare det andet ville være nemmere!

Ja, og flottere.
Eftersom du ved hvordan man henter dem kunne du vel i dit udskrivningsloop tilføje noget lignene.
Eks. med gult kort:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hmm ja det ser smart ud, men hvordan laver jeg det loop så alle spillere i databasen bliver listet op?

egentlig ved jeg ikke om mit databasestruktur er "logisk" opbygget...
hvordan ville du opbygge det?
jeg har en tabel "profiles" med oplysninger som de enkelte spillere og den er ok! men mangler hele delen med kampdata...

ses evt hjemmesiden www.gorlose-fodbold.dk under hold... jeg ville gerne have at statistiken under spillerene blev hentet fra en database hvor vi ment kunne indtaste data efter kampene..

-Ups-

Indlæg senest redigeret d. 11.02.2008 14:39 af Bruger #11328
ok smart! men hvordan laver jeg inddelen i php? altså der hvor jeg skal taste data for hver kamp...?

Det kan du klare med nogen inputs og derefter putte det ind i en tabel som mit eks. med mål.

lukket

t