Implementere egen include funktion

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg har brug for at implementere min egen include funktion i PHP, da jeg vil have noget exception handling på include.

Funktionen i sig selv er meget simpel, den tjekker om filen eksisterer og includer den, ellers kaster den en exception.

Problemet er at filen bliver includet inde i funktionen, og derfor ikke er i samme scope som "uden for funktionen", hvorfor jeg ikke kan accesse nogle nødvendige variable.

Nogen der kan finde en klog løsning på det?

En løsning kunne være at indlæse filen og køre eval() på alle filens linjer, men det er simpelthen for klamt.

15 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er muligt du mener vi ikke har læst dit indlæg. Men så må du jo få det hårde svar. Det er ikke muligt at komme ud af funktionens scope, heller ikke med eval. Og da det egentlig kun er variabler der sidder fast i scopet, så svarer vi jo logisk nok på det.

Og ellers må du jo skrive dit eget modul til PHP eller apache.

Så bare vær "pain in the ass" det gør ikke ondt på mig. ;)

Ja, jeg ved godt det kun er variabler der er i ens scope, problemet var bare at tråden bevægede sig over i at "flytte" variabler fra et sted til et andet istedet for at indlæse en fil (selvom det i og for sig var det samme jeg ledte efter).
Problemet er, at gøre variabler globals er ikke en særlig konsistent løsning. Især ikke da det forsvinder i PHP6 ;), og en eller anden form for fremtidssikring er jo meget rar.

Jeg takker for alles hjælp, men jeg tror jeg må konkludere at det jeg leder efter ikke kan findes.

The-Freak, kan ikke huske om du samler points, men hvis du vil have nogen som tak for svaret, så smid lige et svar.

Indlæg senest redigeret d. 08.02.2008 18:11 af Bruger #3275
Problemet er, at gøre variabler globals er ikke en særlig konsistent løsning. Især ikke da det forsvinder i PHP6 ;), og en eller anden form for fremtidssikring er jo meget rar.

Hvor har du læst det?

Well, jeg forstod det som om register_globals forsvandt, men ham her mener noget andet. Ved ikke om han har ret og det bare er mig der har misforstået noget.

http://gsoc.jaws-project.com/index.php/blog/show/Replacement-for-PHP4s-GLOBALS-array.html

Det lyder da helt hen i vejret at fjerne $GLOBALS :S Jeg tror mest af alt at det er ham gutten du linker til der tager fejl. Jeg har ikke kunne finde nogen andre tale om at $GLOBALS skulle forsvinde, det er ihvertfald sikkert. Og ideen med at gøre sådan kan jeg bestemt heller ikke forstå.

<< < 12 > >>
t