Jeg synes da han lyder som en narrehat. Politiets job er sku at håndhæve loven, og kreditkort tyveri er ulovligt. Den yderst objektive artikel fortæller intet om der rent faktisk foregik kreditkort tyveri på hans internetlinje. Johnny synes da heller ikke at kunne afkræfte at hans ubeskyttede trådløse internet er blevet misbrugt
Nej, selvfølgelig kan han ikke afkræfte det. Han forsøger jo netop selv at få dem til at forstå, at den
sagtens kan være blevet misbrugt.
Mit synspunkt er at ejeren af en internetforbindelse selv skal have ansvaret for hvad der sker på linjen. Bliver linjen brugt til ulovlige aktiviteter som du intet har gjort noget for at forhindre så har du en del af skylden
Jeg er helt enig i at han er en klaphat og ikke har beskyttet sin internetforbindelse, men det gør ham ikke skyldig i noget som helst. Det er en privat sag om man vil have beskyttet sin linie. At han ikke har beskyttet den betyder at politiet opsøger ham, og det må han være indstillet på. Men politiet burde have IT-viden nok til at forstå, at det ikke nødvendigvis
er ham.
"... stodder ..." Wtf går der galt for ham. Han kalder forhåbentlig ikke hans bedstemor stodder hvis hun spørger hvordan man bruger en computer
Hvis min bedstemor var 120% sikker på at jeg havde begået en forbrydelse hvemsomhelst kunne have begået, og truede med at arrestere mig og andre slemme ting, ville jeg sagtens kunne finde på at kalde hende noget tilsvarende. Politimanden spørger ikke hvordan man bruger en computer, politimanden kommer med store anklager og trusler om anholdelse, samtidig med at han taler ned til "Johnny" på et område han tilsyneladende ingen forstand har på. Du kan
slet ikke drage den sammenligning.
Indlæg senest redigeret d. 08.02.2008 17:14 af Bruger #8223