Det er ingenting i forhold til boganmeldelser. Dagen i går gik jeg alle 32 ventende boganmeldelser igennem, og der var nogle helt tilbage fra 2005!
Problemet er jo ganske simpelt at co-admins og dem på artikeljuryen udfører deres "hverv" gratis og i deres fritid, hvilket vil sige nå de nu har tid og lyst. Derudover vil manges interesse for det svinge meget alt mens uret tikker, hvorfor vi får denne lidt svingende "performance" hvad angår artikelgodkendelsen. Og man kan jo ikke presse frivillige, i hvert fald ikke uden at virke som et dumt svin
Når det nu er sagt (og nu vil jeg ikke virke som et dumt svin), så burde man hellere sige fra hvis man ikke kan overskue at bruge det ganske lidt tid det trods alt kræver at være på artikeljuryen, end at trække processen i langdrag for det er utilfredsstillende for artikelforfatterne at vente så lang tid på en godkendelse. Det er trods alt et meget større arbejde at skrive en god artikel end at læse den igennem og godkende/afvise den.
Jeg er personligt af den opfattelse af det burde gå en uge fra indsendelse til en godkendt/afvist bedømmelse.