chat

Tags:    delphi

Jeg er næsten færdig med en chat jeg ahr lavet (udfra indy demoen). Men jeg har et lille problem. Klienten kan kun skabe forbindelse med computere indefor sit eget netværk. Så hvis en fra f.eks. København har en klient, og en fra Århus har en klient, skal de to pc'ere være en del af serverens netværk (hvilket bliver rimeligt besværligt :-) ) Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke???
Det er jo nok fordi at jeg bruger TCP komponentet og tcp er jo intranet....men hvordan kan jeg så lave det om til internet?

[Redigeret d. 12/02-04 21:09:07 af Jonas (Decko)]



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg skulle tro, at vis dit pro... tilbyder at du skriver ens tcp kode eller server. Så burde du istædet for at skrive en server, skrive ens computers personlige.
Men ellers ved jeg det ikke.



TCP er også ekstranet, dvs. internet og så videre... dit problem er at du skal igennem routere osv... dvs. NAT, som bruges til at fortolke de forespørgsler der udefra til adresser der kan bruges inde... jeg aner ikke hvordan dette gøres osv, men at skabe forbindelse over internettet kan godt være svært, for begge skal have de porte åbne som du bruger. med port 80 f.eks. kan du sagtens, du spærrer bare folks webserver på den pågældende maskine :)


Casper



Jeg har bare også en overskod firewall. Den har ingen software så jeg kan ikke tillade adskillige forbindelser!



Så luk da denne forum.

I Fight For The FUTUR!!!,
eller sådan noget...



Jeg lukker tråden og sender 30 up til Casper!



Windows er verdens beste trojan!



K.

Theis F. Hinz (Shafh)
Theisf@stofanet.dk

I Fight For The FUTUR!!!,
eller sådan noget...



t