Ubuntu.. jeg kan ikke få det til at virke...

Tags:    programmering

Hej jeg har downloaded Linux Ubuntu og brændt det over på en cd men når jeg sætter cd'en i den pc som jeg gerne vil have ubuntu på kommer der ikke noget frem.
Når jeg så går ind og ser vilke filer der ligger på cd'en står der bare at det er en Roxio Backup fil..
Hvad skal jeg gøre.

Hej Luca,

Benyt et andet program til at brænde CD'en. Der er ikke så meget andet at gøre.

Husk at gøre CD'en Bootable, og sæt din computer til at prøve at boote fra CD'en inden harddisk. Genstart computeren med CD'en i og du er igang.

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 04.02.2008 17:05 af Bruger #12836
Hvordan gør jeg CD'en "Bootable"?

Hej Luca,

Prøv et andet brænde program. Der skal du oftest bare sætte kryds i at du vil have den bootable.

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 04.02.2008 17:04 af Bruger #12836
Tak..

ellers er der LinuxForAlle.dk og LinuxIN.dk for generel Linuxsupport. På begge hjemmesider er der en del Ubuntubrugere, så du spörger bare lös.

Undskyld men, der er da en kategori herinde som hedder "Linux/Unix", burte man ikke kunne få hjælp til sine linux problemer ?:S,

Hej Asd,

Jo, sådan kan man godt se det.
Rettet indlæg i hht.

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Luca. Er 90 % sikker på at det ikke skyldes at du ikke har sat den til bootable.
Der i mod er jeg rimelig på at det skyldes at du ikke har sat den til at boote på dit cd-rom drev når du starter computeren.

Det du gør er at du genstarter din computer, og under opstarten vil du se at der står at du kan komme ind i "bios"/"Setup" ved at trykke på en tast. På de fleste nye er tasten "delete", mens (meget) ældre ofte er "F12". Tryk nu på den tast og du vil komme ind til en menu.

Det vil formentlig være muligt at være et faneblad der hedder "boot", eller lignende. Og der inde kan du vælge hvilket medie der skal bootes på når din computer starter. Det vigtige er bare at du skal sørge for at den booter på dit cd-drev før din harddisk. Gem indstillingerne, og du vil næste gang du loader fra din ubuntu-cd ikke mærke nogen problemer

Hej jeg har downloaded Linux Ubuntu og brændt det over på en cd men når jeg sætter cd'en i den pc som jeg gerne vil have ubuntu på kommer der ikke noget frem.
Når jeg så går ind og ser vilke filer der ligger på cd'en står der bare at det er en Roxio Backup fil..
Hvad skal jeg gøre.

Det er ikke sådan at det er en ISO fil som du så ikke har fået brændt over som et image?

Mvh
Leif

t