MySql - Flere verdier?

Tags:    php

Hej derude.

Jeg har en hjemmeside med en database, i den database gemmer jeg klubber på min hjemmeside som folk kan blive medlem af. Den den database er der "collums" der hedder: Klubnavn, Admin og Medlemmer, og det er med den sidste jeg har problemer. For jeg vil gerne lave det sådan at hjemmesiden registrere alle medlemmer i klubben og skriver dem ind i databasen. Så hvordan putter jeg flere verdier ind i kolonnen medlemmer. Det skulle gerne være sådan at de enligt er adskilte så serveren kan registrere om brugeren der kommer ind i klubben er medlem af den.

Kunne da godt forestille mig at jeg ikke var den færste der fik den idé :D

Er der nogen der kan hjælpe?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Eller du kan oprette to tabeller

Klubber:
ID, klubnavn

Medlemmer:
ID, klubid, medlemsnavn

klubid er så id'et fra tabellen klubber

Du putter bare flere ind altså

klub navn, admin, medlems navn

for hvert af dem.

og så kan du bare udtrække med WHERE klub_navn='$something'

mvh. k

for lige at få dig til at bruge de rigtige ord.

Databaser er en samling af tabeller. Tabeller er en samling af data opdelt i rækker og kolonner. Databaser kan ikke indeholde andre databaser.

Det jeg tror du efterspørger er hvordan man forbinder klubberne fra een tabel med medlemmerne fra en anden tabel. Det gør man vha. id-numrer. Den typiske opstilling vil være at din tabel med medlemmer har en kolonne hvor klubbernes id-numre er angivet.

På den måde kan du med en lign. sql hente medlemmer fra en klub:
SELECT * FROM memberz WHERE memberz.clubz = 2
Har har jeg brugt kolonnnen clubz, i tabellen memberz som reference til kolonnen "id", i tabellen clubz

Det ville ikke virke. Hvad så hvis adminen ville lave noget om i klubben?

Jammen hvad så hvis en bruger er medlem af flere klubber?

det var en god idé Christian jeg prøver lige om jeg kan få det til at fungere :D

hvis en person kan være medlem af flere klubber har du en mange til mange relation og så skal du ud og have 3 tabeller.

klub tabel

medlem tabel

og en mellem tabel med for hver række har et id fra klubtabellen og et id fra medlem tabellen.

t