skjule filer

Tags:    delphi

hej udviklere,

Jeg har lavet et lille program hvor der ingår nogle videoer man kan afspille. Disse videoer ligger i en undermappe til den mappe hvor mit programs exe fil ligger i. Jeg kunne så godt tænke mig at skjule disse video filer så man ikke bare kan gå ind i mappen og afspille dem. Kan man putte alle disse videoer ind i f.eks en fil for på den måde at skjule dem? Men hvordan kan man så få tmediaplayeren til at finde disse vidoer når de nu ligger skjult? Eller er der en hel anden måde at gøre det på?

på forhånd tak for hjælpen

Mvh

Anders



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Jeg ved at du kan skjule alle dine film i selv den exe fil, og så bede programmet om at pakke filen ud, og der efter afspille dem!


I følgende link finder du en ret god demo af hvordan man putter f.eks. en avi ind i et programs ressourcer og afspiller den derigennem.

http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/Graphics/ResourceDemo.ZIP

Du skal dog være opmærksom på at dit program vokser i størrelse propotionalt med størrelsen af dine video film.
--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



hej udviklere,

Jeg har lavet et lille program hvor der ingår nogle videoer man kan afspille. Disse videoer ligger i en undermappe til den mappe hvor mit programs exe fil ligger i. Jeg kunne så godt tænke mig at skjule disse video filer så man ikke bare kan gå ind i mappen og afspille dem. Kan man putte alle disse videoer ind i f.eks en fil for på den måde at skjule dem? Men hvordan kan man så få tmediaplayeren til at finde disse vidoer når de nu ligger skjult? Eller er der en hel anden måde at gøre det på?

på forhånd tak for hjælpen

Mvh

Anders


Jeg ved at du kan skjule alle dine film i selv den exe fil, og så bede programmet om at pakke filen ud, og der efter afspille dem!

Med venlig hilsen
Frede_Manden



t