PHP graf

Tags:    php

Hej
Jeg vil høre om det er muligt at lave en graf ud fra følgende html kode:
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>TEST</title>
</head>
<body>
<table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" id="table2">
<tr valign ="top" align="center">
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: blue; font-size: 10pt">Min 1°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: red; font-size: 10pt">Max 5°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: blue; font-size: 10pt">Min 5°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: red; font-size: 10pt">Max 10°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: blue; font-size: 10pt">Min 4°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: red; font-size: 10pt">Max 6°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: blue; font-size: 10pt">Min 4°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: red; font-size: 10pt">Max 6°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: red; font-size: 10pt">Max 8°</span></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

32 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Sebastian

Det lyder jo til at være ret nemt at parse noget ud fra en .txt fil.

Desværre har jeg ikke nogen erfaring med programmering - kan jeg måske lokke dig til at komme med et eksempel jeg kan arbejde videre med?

På forhånd tak

MVH

Henrik

Hej igen

Nu er jeg kommet lidt længere med jpgraph - jeg har indsat tallene manuelt i følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Ovenstående kode giver følgende graf:
www.buskelundtoften.dk/vejret/test.php

Jeg ved godt den ikke er for køn - men det kan jo komme senere :D

For at komme videre skal jeg have parset tallene fra www.buskelundtoften.dk/vejret/vejrudsigt/summary.txt til et array.

MVH

Henrik

Så snart jeg kommer hjem fra min kæreste(i morgen) skal jeg gøre et forsøg :)

I know, det er grimt og hackish, men det her virker.
Fold kodeboks ind/udKode 

Herefter indeholder $temps et array med alle temperaturerne.

Hej Sebastian

Great! - men hvordan får jeg arrayet indsat i denne linie i jpgraph´en?:

$array = array(1, 0, 7, 2, 7, 5, 9, 6, 6, 3, 6, 6, 11);

Har prøvet med:

$array = array($temps); - men det virker ikke.

Tak for hjælpen

MVH

Henrik

$array = $temps;
skulle gøre det :)

Hej igen Sebastian

Tusind tak for hjælpen - jeg kan ikke helt gennemskue hvordan tallene bliver opstillet i $temps array´et.

Når jeg bruger $array = array($temps); får jeg en fejl.

Jeg har nu følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Denne kode virker desværre ikke - se dette link:

www.buskelundtoften.dk/vejret/test2.php

MVH

Henrik

Indlæg senest redigeret d. 03.02.2008 17:01 af Bruger #11872
Du skal ændre stien i til summary.txt i linje 4 - $file = file_get_contents("summary.txt"); - sådan at den passer til der hvor din fil ligger :)

Hejsa igen

summary.txt ligger i samme katalog som test2.php - så det burde jo være ok?

MVH

Henrik

Her er hvad jeg får når jeg åbner http://www.buskelundtoften.dk/vejret/summary.txt
Fold kodeboks ind/udKode 

Scriptet jeg lavede er kun virkende hvis summary-filens syntaks er magen til den du startede med at poste.

t