PHP graf

Tags:    php

Hej
Jeg vil høre om det er muligt at lave en graf ud fra følgende html kode:
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>TEST</title>
</head>
<body>
<table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" id="table2">
<tr valign ="top" align="center">
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: blue; font-size: 10pt">Min 1°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: red; font-size: 10pt">Max 5°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: blue; font-size: 10pt">Min 5°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: red; font-size: 10pt">Max 10°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: blue; font-size: 10pt">Min 4°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: red; font-size: 10pt">Max 6°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: blue; font-size: 10pt">Min 4°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: red; font-size: 10pt">Max 6°</span></td>
<td style="width: 9%; font-size: 10pt"><span style="color: red; font-size: 10pt">Max 8°</span></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

32 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Min umidlbare første tanke var: JavaScript/Flash.

Har endnu ikke hørt/læst om grafer i PHP, men det der med at tænke, det er heller ikke min stærke side ;)

Hej Jacob

Tak for dit svar - jeg tror måske det skal laves med JPgraph - har bare ikke viden og evner til det :|

MVH

Henrik

Prøv og kig lidt her

Hejsa

Tak for linket - men for at være ærlig - så får jeg vist meget svært ved at trække tallene fra ovenstående kode ud og få dem puttet ind i en graf

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe med lidt kode.

MVH

Henrik

Hvilken type graf snakker vi her? Og hvordan skal det fungere? Er det meningen at den skal læse indholdet af dine <td>'s og plotte det ind på en graf? Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være muligt, men om hvor nemt det er kan jeg ikke sige ud fra dine sparsomme oplysninger :)

Hej Sebastian og tak for dit indlæg

Jeg er på jagt efter en måde at få læst tallene fra <td>´erne ind i en graf.

Tallene i <td>´erne er temperaturer skiftevis dag og nat og ud fra dem vil jeg gerne have lavet en graf der viser temperatursvingningerne.

Du kan se kørende .php script af temperatur, vejrikoner mv. her:

www.buskelundtoften.dk/vejret

På forhånd tak - jeg håber det gav lidt bedre info - ellers sig til.

MVH

Henrik

Hmm okay. Hvor kommer værdierne fra? Er de skrevet ind manuelt eller kommer de fra en database? Hvis det første er gældende skal du have fat i en parser, som kan hente værdierne fra tabellen, ellers kan det rimeligt nemt klares. Mht. selve tegningen af grafen ville det nok være nemmest at bruge et library specielt til formålet, fx. JPGraph som du selv var inde på, dog kender jeg ikke til det, så her kan jeg nok ikke hjælpe dig.
Ellers kan det laves med GDLib, men dette er væsentligt sværere og mere tidskrævende. Til gengæld er det også meget sjovere :)

Indlæg senest redigeret d. 01.02.2008 21:00 af Bruger #13033
Hej igen

Tallene kommer fra en .txt fil:
www.buskelundtoften.dk/vejret/vejrudsigt/plaintext.txt

Men - jeg uploader også denne fil, som måske er lidt nemmere at få tallene ud fra:

http://www.buskelundtoften.dk/vejret/vejrudsigt/summary.txt
(står under teksten "Nighttime lows and daytime highs:
")

Første step - må være at få "parset" tallene ud fra f.ekx. summary.txt filen.

Dernæst at få lavet noget jpgraph.

Håber nogen har nogle ideer til hvordan det kan laves

MVH

Henrik

Ps. jeg har i forvejen en del jpgraph´s kørende på mit site - så jeg har filerne installeret.
Dog er det færdige scripts, som andre har lavet - så meget forstand har jeg ikke på det

Indlæg senest redigeret d. 01.02.2008 21:28 af Bruger #11872
Mht. parsingen ville jeg gøre sådan:
Find linjen der indholder temperaturen - evt noget substr() kombineret med noget preg_match()
Split linjen ved hvert | - strsplit()
Evt. del ved to spaces - strsplit() igen
Find værdier - hvis du splitter ved to spaces har du nu et array, det skulle være til at finde ud af ;)

Igen, jeg kender ikke til JPGraph, så der kan jeg ikke hjælpe, men jeg kan forestille mig at det er nogenlunde ligetil når bare man har værdierne :)

t