få data fra char**

Tags:    c++

Hej
Hvordan får jeg indholdet af char**?
Jeg har forsøgt at finde noget info om double indirect pointers, men det har ikke rigtig hjulpet. Så har prøvet mig lidt frem. Kan nogen hjælpe mig her?

Mange tak
Carsten

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jo du har forstået spørgsmålet. Det er noget C kode jeg har fået af en anden, jeg forsøger at implementerer i noget wxWidgets.
Noget af den nedenstående vil være wxWidgets, men jeg regner naturligvis ikke med feedback omkring det.
Jeg har før forsøgt mig med noget kode ligesom du gav i eksemplet, men i mine wxMessageBoxes får jeg bare nogle lange numre og cout printer igenting. Jeg tror derfor at der må være tale om et andet problem. Jeg vil forsøge at stille spørgsmålet i wxWidgets forum. Byd endelig ind, har siddet med det et godt stykke tid nu :)

Mvh
Carsten
Fold kodeboks ind/udKode 

Udover at du skal bruge %s i stedet som der allerede er nævnt, så undrer jeg mig over hvorfor du anvender en dbl. pointer, men nu kender jeg selvfølgelig heller ikke den kontekst som din kode skal fungere i.

Hvad er meningen ved den dbl. pointer? og hvorfor ikke bruge en "almindelig" pointer (char*)?

Jeg er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet.

Et eksempel:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jo du har forstået spørgsmålet. Det er noget C kode jeg har fået af en anden, jeg forsøger at implementerer i noget wxWidgets.
Noget af den nedenstående vil være wxWidgets, men jeg regner naturligvis ikke med feedback omkring det.
Jeg har før forsøgt mig med noget kode ligesom du gav i eksemplet, men i mine wxMessageBoxes får jeg bare nogle lange numre og cout printer igenting. Jeg tror derfor at der må være tale om et andet problem. Jeg vil forsøge at stille spørgsmålet i wxWidgets forum. Byd endelig ind, har siddet med det et godt stykke tid nu :)

Mvh
Carsten
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 01.02.2008 20:25 af Bruger #12570
Jeg tror du skal bruge %s i stedet for %d

He he. Jep %s
Hvordan kan det være du troede det. Jeg kan kun se %d i wxwidgets documentationen.

http://www.wxwidgets.org/manuals/stable/wx_wxstring.html#writingintostringinwxstring

Takker
Carsten

Dokumentationen taler om at appende en value til en string. I dokumentationen er n nok et tal (d), men her har du brug for at appende en string (s). Tror at Format funktionen understøtter egenskaberne af C's printf funktion.

Netop, uden at kende koden vil jeg tro at de bruger C's sprintf til at formatere strengen med.

aha aha. tak for hjælpen :D
Carsten

Hej
Har først lige set spørgsmålet nu. Såh, super sent svar.
double pointeren har jeg fået foræret fra en andens kode.
Det er C kode, hvilket vist er Cs måde at lave arrays på, eller ihvertfald en måde at gøre det på.
Mere ved jeg ikke, valgte bare at køre med på vognen.
Carsten

Hej
Har først lige set spørgsmålet nu. Såh, super sent svar.
double pointeren har jeg fået foræret fra en andens kode.
Det er C kode, hvilket vist er Cs måde at lave arrays på, eller ihvertfald en måde at gøre det på.
Mere ved jeg ikke, valgte bare at køre med på vognen.
Carsten

Der er ingen grund til at bruge en char** medmindre du skal returnere dens værdi.

t