Tæller fra 0-20000

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hej,

Jeg er ny herinde og har oprettet en bruger da jeg personligt gerne ville lidt igang med programmering - for at se om det var noget der kunne fange min interesse.

Jeg har fået konstrueret mig en lille platform i min commandoprompt, hvori jeg gerne vil have en tæller der strækker sig fra 0-20000 - med intervaller på 100. Denne funktion skulle gerne kunne styres af piletasterne. Hvordan griber man dette an?

Hvis der er nogen af jer der har lavet lignende tæller vil jeg gerne høre om nogen mulige løsninger på den lille idé jeg sidder med. Det skal ikke munde ud i noget videre blot at jeg gerne vil lære ved at se noget kode og ved at få nogle hints.

Er det muligt at lave tælleren, så den skifter tallet ud når man enten kører op eller ned? - eller vil den skifte til ny linie?

Dette er lige det indledende tekst. Jeg ønsker gerne lidt input fra nogen derude med lidt erfaring :-)

22 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu får jeg bare en expression syntax error omkring den while løkke. Jeg ved ikke rigtig om den er helt som den skal være.

Umiddelbart tror jeg at det med piletasterne burde virke. Det virkede i hvert fald da jeg prøvede i en seperat funktion, hvor jeg bare havde den sat til at skrive op og ned når man trykkede på den respektive piletast.

kan du skrive den nøjagtige fejl? og hvad compiler bruger du?

Declaration syntax error er hvad den melder og markerer while sætningen.

Hvis jeg kører det du lige har postet får jeg en Espression syntax in funtion main fejl. Dette sker også omkring while løkken.

din decleration syntax error er fordi du ikke havde deklereret den. jeg har så sat en int foran den. men hvad compiler er det du bruger?

Jeg bruger Turbo C++

Jeg får stadig den fejl, selvom de er deklareret. Men jeg får desuden også fejlen "Function should return a value in function main".

Indlæg senest redigeret d. 01.02.2008 08:20 af Bruger #13234
prøv
Fold kodeboks ind/udKode 

har ingen anelse om det virker men prøv

måske noget med cin.get(variabel) er dog ikke sikker. men du kan ikke ændre noget der allerede er skrevet i kommando prompten

Er du sikker?

Er der ikke et ascii tegn - carriage return?

Jeg mener ascii koden er \\13, men den må du ikke hænge mig op på!

har ikke kunnet finde nogen om at carriage return skulle gøre det. men nej er ikke helt sikker men har aldrig hørt om, eller set det

Har lige et par kommentare!

Først og fremmest omkring cin
1. cin kopier altid input til kommando promten.
2. cin læser input indtil du trykker enter.
3. cin læser ikke alle keyboard taster(bla. pile tasterne).

Der er 2 forskellige metoder som kan løse dette problem.
1. include<conio.h> det er ikke et C++ standard bibliotek og derfor er det platform afhæning men bibliteket er nemt at anvende.

Fold kodeboks ind/udKode 

mener at turboC++ har en funktion kaldet gotoxy(x,y) som kan flytte curseren i kommando promten hvis du ønsker at overskrive tekst skrevet til kommando promten

2. Denne metode er platform afhæning og kræver kendskab din platforms API. jeg har inkluderet hele source koden til denne løsning. Dette virker kun på windows platformen, jeg ved heller ikke om turboC++, indeholder windows bibliotekerne.

Fold kodeboks ind/udKode 

begge disse kode eksempler er kompileret med Visual Studio C++

Indlæg senest redigeret d. 02.02.2008 00:20 af Bruger #13246
Det har nu været muligt for mig at lave noget, der kan tælle. Problemet med selve tælleren er nu at den ikke stopper ved min e max/min værdier - som jeg har angivet at den skal. Tælleren fortsætter blot højere og lavere.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 04.02.2008 09:10 af Bruger #13234
<< < 123 > >>
t