Tæller fra 0-20000

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hej,

Jeg er ny herinde og har oprettet en bruger da jeg personligt gerne ville lidt igang med programmering - for at se om det var noget der kunne fange min interesse.

Jeg har fået konstrueret mig en lille platform i min commandoprompt, hvori jeg gerne vil have en tæller der strækker sig fra 0-20000 - med intervaller på 100. Denne funktion skulle gerne kunne styres af piletasterne. Hvordan griber man dette an?

Hvis der er nogen af jer der har lavet lignende tæller vil jeg gerne høre om nogen mulige løsninger på den lille idé jeg sidder med. Det skal ikke munde ud i noget videre blot at jeg gerne vil lære ved at se noget kode og ved at få nogle hints.

Er det muligt at lave tælleren, så den skifter tallet ud når man enten kører op eller ned? - eller vil den skifte til ny linie?

Dette er lige det indledende tekst. Jeg ønsker gerne lidt input fra nogen derude med lidt erfaring :-)

22 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dit spørgsmål vil jeg mene er lidt dårligt formuleret, jeg forstår i hvert fald hvad det er du vil.
Det er fedt at du gerne vil i gang med at programmere, men lige en advarsel eller to hvad C/C++ angår.

Der er rigtig mange der læser lidt om C/C++ på nettet, konkluderer at det er et godt og populært sprog og derefter går igang med at lære det. Dette er der sådan set intet i vejen med, problemet opstår først når folk forventer at de kan programmere krævende grafiske aplikationer o.lign.

Hvis det er i den retning du gerne vil, vil jeg anbefale at kigge på noget Java istedet, selv om jeg personligt ingen erfaring har med det, skulle det være en hel del lettere at gå til.

Hvis du er frisk på virkelig at gå igang med C/C++ vil jeg anbefale dig at læse samtlige begynderguides på www.cprogramming.com.start med C og kør derefter igennem C++. Når du gar gjort dette skulle du meget gerne have en grundlæggende forståelse. Der er ikke mere materiale en hvad man kan gennemgå på nogle timer, hvis man kører hårdt på, men husk at når du er igennem det er du stadig kun nået 0.01% af vejen.

Du kommer nok heller ikke uden om at købe nogle bøger omhandlende emnet.

Det vil også være en rigtig smart ting at lære nogle guides og tutorials vedrørende Assembly. Dette er ikke nødvendigt, men det giver en bedre forståelse af hvordan det hele fungerer og det vil være en stor hjælp senere hen.

Hvis du kan gøre alt dette og stadig have mod på at køre videre, så har du gjort noget som jeg har haft meget svært ved at gøre og så kan jeg kun ønske dig tillykke og sige "kør på! Du skal sgu nok blive millionær en dag."

Det er ikke svært at programmere, men det kræver en masse viden, erfaring og ikke mindst dedikation.

Held og lykke.

Fold kodeboks ind/udKode 

har rettet lidt i din kode så der ikke er så mange fejl. da dette er c er jeg nok ikke den bedst egnet til det da jeg er lidt bedre til c++. men jeg er nede på 3 fejl nu som sikkert skyldes det samme:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg synes ikke at du skal lærer C først, da c++ er meget smartere, feks. med variabler i cpp kan du bruge AnsiString osv. hvor du i c skal til at selv sige hvor lang variablen er :P

Det kan godt være min første tråd indeholdt for megen ligegyldig information omkring hvad det eventuelt er jeg vil have at der skal ske, men jeg er glad for de input du er kommet med.

Jeg søger dog stadig nogen der kan skubbe mig i retningen af en løsning af problemet jeg står overfor gerne at ville løse - eller hvis der er nogen der har haft lavet noget lignende.

tæller fra 0-20000
PilOP og PilNED til henholdsvis +100 og -100 på tælleren
eventuelt ESC til at lukke programmet

Jeg mener selv at have lavet en fin lille brugerflade til programmet i en dosprompt, men mangler selve indholdet i programmet.

Desuden vil jeg gerne vide om det er nemt at gøre at tallet bare skiftes ud - altså, så at når man trykker op, så skifter tallet bare 100..200..300......18100.. etc?

Jeg må se at få købt en bog, det er nok det jeg bedst kan lære udfra - men er der nogen herinde der kan hjælpe mig med dette nu og her?

dette er ikke en komplet kode og må nok indrømme at jeg er lidt på bar bund men vil tro at det er nogen lignende

Fold kodeboks ind/udKode 

det kunne måske være noget som dette

Indlæg senest redigeret d. 31.01.2008 19:29 af Bruger #3353
Hvis det er med intervaller på 100, skal du bruge i += 100

Det kunne godt ligne noget, der eventuelt kunne virke. Dog skal jeg gerne have fundet ud af noget andet end cin. Kræver det ikke tryk på enter?

Er der nogen der kender til hvordan man får den til at opdatere tallet, som i forvejen står i feltet? Altså, så der ikke bare kommer til at stå en række/colonne med tal. Det skal gerne fungere som et "display" der skifter tal som man nu trykker PILOP/PILNED.

måske noget med cin.get(variabel) er dog ikke sikker. men du kan ikke ændre noget der allerede er skrevet i kommando prompten

Jeg får en declaration syntax error med while løkken, når jeg forsøger at compile nedenstående. Burde dette være muligt?

Fold kodeboks ind/udKode 

Følgende er inkluderet i min hjemmelavede header:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 31.01.2008 21:25 af Bruger #13234
men fandt det her med pile taster, det skulle virke med dev-cpp:

Fold kodeboks ind/udKode 

EDIT: undskyld den viser bare tasterne på skærmen

Indlæg senest redigeret d. 31.01.2008 22:09 af Bruger #3353
<< < 123 > >>
t