Jeg har funnet ut at jeg kan bruke dette:
TPlayer = class(TObject)
function X: Integer;
end;
Jeg bruker dette for å kalle x := Player.X:
var
Player: TPlayer;
function TPlayer.X: Integer;
begin
Result := MainFrm.PlayerImg.Left;
end;
Hva må jeg gjøre for å kunne bruke Player.X := x;?
DiZpel
Hej,
Det du leder efter er en property.
Du kan definere en property på 2 måder:
TPlayer = class(TObject)
private
FX : Integer;
public
property X : Integer read FX write FX;
end;
Eller hvis du nu vil ha' lov til at reagere på når din X værdi bliver sat, så gør det på følgende måde:
TPlayer = class(TObject)
private
FX : Integer;
procedure SetX(AX : Integer);
function GetX : Integer;
public
property X : Integer read GetX write SetX;
end;
procedure TPlayer.SetX(AX : Integer);
begin
FX := AX;
// her kan du så tilføje din egen kode...
end;
function TPlayer.GetX : Integer;
begin
Result := FX;
// her kan du så tilføje din egen kode...
end;
Mvh
Michael.