den kan ikke finde min funktion

Tags:    c++

<< < 12 > >>
jeg er igang med at lave en lommeregner men af en eller anden grund kan den ikke se at jeg har defineret den.

Fold kodeboks ind/udKode 

jeg har defineret den i en header fil:
Fold kodeboks ind/udKode 

men hvorfor kan den ikke finde den? jeg har prøvet at sætte funktionen øverst og definere den øverst men der siger den at den bliver dobbelt defineret

12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det gør den jo også. Prøv at sætte den øverst og slet den fra din header fil:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 30.01.2008 20:08 af Bruger #12112
regne.h
Fold kodeboks ind/udKode 

regne.cpp
Fold kodeboks ind/udKode 

Shell
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

som sagt har jeg prøvet det før men det virker desværre ikke af en eller anden grund. og jeg har lært fra min bog at det er nemmest at sætte den nederst og erklære dem i en .h fil. har prøvet begge eksempler med samme fejl

Ja eller bare
Fold kodeboks ind/udKode 

tak for hjælpen, men kan simpelthen ikke finde ud af hvad der sådan rigtigt var galt, når jeg retter tingene i min kode virker det ikke, men når jeg copy paster dit ind virker det. men vil du forklare hvad det er du har gjort?

Omdefineret plus funktionen til _plus. Det er det eneste du SKAL gøre. Jeg har så omdefineret nogle variabler i din "plus" funktion også, så den kom til at hedde plus_1.

er det mig eller martin du mener ? :)

Smurf Killer. Din plus funktions definition bliver sikkert forvekslet med en template funktion i stl_function.h linje 134. Derfor jeg har sat _ ind i funktionens navn.

Indlæg senest redigeret d. 30.01.2008 20:47 af Bruger #1151
mange tak nu har jeg også fået det til at virke i min egen kode

men hvordan kan jeg få den til at lade være med at stoppe når den har regnet noget ud, altså det jeg mener er at jeg vil gerne have en chance mere uden at køre programmet igen. det ser sådan ud nu:
Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 12 > >>
t