Oprettelse af ramme i dosprompt

Tags:    c++

Jeg sidder med noget kode, som jeg gerne vil have lavet en ramme om i dosprompten.

- men gerne lidt pænere. Jeg er dog ikke helt klar over hvordan dette skal gøres i c++, da jeg er relativt ny indenfor sproget og programmering generelt.

Teksten der kommer til at stå i boksen, vil ændre sig når man foretager sig noget - så den skal være fast. Jeg ved ikke om det er muligt at lave noget med nogen ASCII tegn og nogle koordinater - hvordan er det i så fald muligt?

Indlæg senest redigeret d. 30.01.2008 14:12 af Bruger #13226
7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, det ser umiddelbart meget rigtigt ud. Så skal jeg bare prøve at have det til at fungere. Min compiler fejler når jeg prøver at eksekvere koden.

Hvilken bruger du? Den jeg lavede var til Borland. Men hvis du bruger MSVC, Dev-C++... kan det godt være vi skal ud i noget:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 31.01.2008 10:03 af Bruger #12112
Hey Casper

Her er også en mulighed;

Fold kodeboks ind/udKode 

hvis du hellere vil have at fram'et skal bestå af (-) istedet for (*) skal du ændre tegnet i linie 36...

...har iøvrigt skrevet den med Microsoft Visual C++ 2008.

Hvis du mangler en compiler kan du downloade en 'express' version gratis på www.microsoft.com/express

Mvh marbb

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2008 01:08 af Bruger #4198
Er det sådan noget her du er ude efter?

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 30.01.2008 19:43 af Bruger #12112
Ja, det ser umiddelbart meget rigtigt ud. Så skal jeg bare prøve at have det til at fungere. Min compiler fejler når jeg prøver at eksekvere koden.

Så fik jeg den tweaket til at eksekvere og det fungerer som sådan også næsten som det skal - bortset fra at den som det ser ud nu unlader den venstre side af kassen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg bruger en ældre version af Turbo C++

Indlæg senest redigeret d. 31.01.2008 11:16 af Bruger #13226
Problem solved. Der var lidt problemer med en af gotoxy kommandoerne. :)

Fold kodeboks ind/udKode 

hehe :P det er også grumt som b'er og d'er ligner hinanden

t